Medlemsnytt
Hotelldirektør Agnes Berntsen ved Strand Hotel Fevik i Grimstad.

Strand Hotel Fevik kåret til et av landets beste hoteller

21.04.2016 | Ingrid Michalsen
Nettavisen Reisetips kårer hvert år de 25 beste hotellene i Norge. Strand Hotel Fevik er ranket som landets femte beste hotell i 2016.
artikkelen fortsetter under annonsen
Fagopplæring Syd
Listen er basert på nominasjoner fra Nettavisens lesere, og flere tusenvis av stemmer.

Øverst på listen troner Petter Stordalens hotell The Thief, på Tjuvholmen i Oslo, etterfulgt av Solstrand Hotel og Bad i Os og Hotel Ullensvang i Hardanger, mens Strand Hotel Fevik  i Grimstad premieres med en flott femteplass i kåringen. I begrunnelsen skriver Nettavisen følgende om det ærverdige hotellet:

"Helt siden 1937 har dette hotellet lokket til seg de som elsker sol og strand på sommeren, og de som skal ha den ekstra opplevelsen på et arrangement på vinteren. Vi har kåret stranden til en av de beste i Norge i 2015, og nå har også leserne stemt fram hotellet som ett av de aller beste i Norge. "

- Fantastisk kjekt

Hotelldirektør Agnes Berntsen gleder seg over kåringen, og sier det ligger mye hardt arbeid bak.

- Dette er fantastisk, fantastisk kjekt og motiverende, både for meg som leder, men ikke minst for alle de flotte ansatte. Vi har stått på hver dag i flere år for å bli blant de beste hotellene i landet, den målsettingen satte vi oss for noen år siden, og vi har jobbet hardt og målrettet hver dag for å komme dit, forteller Berntsen.

Hotelldirektøren tok over en synkende skute da hun startet i jobben i 2003. Hotellet hadde slitt sammenhengende i 23 år, men allerede etter ett år i direktørstolen hadde Berntsen fått til endring: Omsetningen økte fra seks til åtte millioner kroner. I 2014 passerte de 40 millioner kroner i omsetning, og ble kåret til Gaselle-bedrift.

Heier på hverandre

Nå vanker ytterligere heder og ære med topp fem-plassering i kåring om landets beste hoteller.

-  Dette er en flott anerkjennelse til alle de ansatte her. Selv om alle vi  som jobber her har ulike roller, så jobber vi som et lag og heier på hverandre, sier Berntsen.

- Hva tror du kåringen har å si for besøket framover?

- Det er klart at all positiv omtale bidrar til at flere får øynene opp for oss. Allerede onsdag tikket det inn bestillinger fra noen våre stamgjester. Så kan en kanskje si at de ville ha kommet uansett, men flere vil nok komme hit som en ren følge av omtalen. Ingenting går automatisk i samfunnet, en slik markedsføring har mye å si for oss, svarer Bernsten.

Som lover at det blir feiring.

- Vi fikk en veldig hyggelig omtale i Dagens Næringsliv for noen uker siden. Da skulle vi egentlig feire, men det ble med mozell ettersom de ansatte jobbet og jeg skulle kjøre hjem. "Champisen" måtte vi rett og slett sette tilbake på kjølen. Men 4. mai blir det fest, da skal vi feire med god mat og drikke i Arendal, det gleder vi oss til, forteller den energiske hotelldirektøren.

 

 
facebook