AA

Se hvem som var på olje- og offshorekonferansen

  • Rundt 160 personer deltok på årets olje- og offshorekonferanse i Kilden teater- og konserthus. Bla deg gjennom bildeserie fra konferansen. ALLE FOTO: Erling Slyngstad-Hægeland
  • oljekonf27
    Administrerende direktør i GCE Node, Anne Grete Ellingsen, og Walter Qvam fra Kongsberggruppen AS.
  • oljekonf21
    (F.v.) Tor Henning Ramfjord fra Global Ocean Technology og Helge Hammersbøen fra DNB.
  • oljekonf7
    CEO hos IKM, Ståle Kyllingstad, snakket om hvilke muligheter leverandørindustrien har i offshoreindustrien.
  • oljekonf19
    Fungerende havnesjef,Thomas Granfeldt, fra Kristiansand Havn.
  • oljekonf4
    Thorbjørn Kjus, oljeanalytiker i DNB Markets snakket om utsikter i oljemarkedet fra 2018-2020.
  • oljekonf11
    (F.v.) Helene Damman fra Bouvet og Toril Westermann fra Handelsbanken Kristiansand.
  • oljekonf23
    Konferansier John G. Bernander i samtale med Torstein Bringa fra Future Production.
  • oljekonf14
    Regiondirektør i NHO Agder Siri Mathisen.
  • oljekonf12
    Jøran Bøch fra Egde Consulting (t.v.) og Atle Johannessen fra Greencarrier Shipping & Logistics Kristiansand.
  • oljekonf16
    Merethe Uleberg, adm. direktør i Nordrill.

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN

For sjuende året på rad gikk olje- og offshorekonferansen av stabelen i Kristiansand. Ifølge oljeservicegründer og foredragsholder Ståle Kyllingstad skal vi drive med olje i mange år til.

Konferansen er et samarbeid mellom DNB, GCE Node og Næringsforeningen i Kristiansandsregionen.

– Den som tror at oljealderen er over, tar grundig feil. Vi skal leve av olje i mange år til, sier Kyllingstad.

Oljeanalytiker i DNB Markets, Thorbjørn Kjus, diskuterte hvordan oljeprisen styres også av geopolitiske forhold.

– Politisk uro i land som Venezuela, Iran, Irak, Saudi Arabia og Nigeria bidrar sterkt til prisen på et fat med olje.

Et annet viktig tema som ble diskutert på konferansen var fremtidens havnestruktur på Sørlandet og behovet for en overordnet havnestruktur.

Et nærmere samarbeid mellom havnene i Arendal, Kristiansand og Mandal har lenge vært diskutert.  Nå ser det ut for at et godt samarbeid mellom havnene i Kristiansand og Mandal er på gang.  En god fordeling av oppgavene mellom havnene i et slikt samarbeid er helt avgjørende for å få til effektiv havnedrift.

– Det er opp til proaktive kommuner å sørge for god havneutvikling, presiserte Martin Schreck fra Norconsult i sitt foredrag.

– Containerhavna blir uansett værende i Kristiansand, uttalte ordfører Harald Furre, som deltaker i paneldebatten.

Majoriteten av containerne som håndteres av Kristiansand Havn skal ut i regionens næringsliv via et transportnettverk som ikke er jernbane.  Transporten foregår på vei og det er de nære områder rundt Kristiansandsregionen som er mottakere av containerne.

Det er foreløpig slik at Kristiansand og Mandal ligger godt an i et nært samarbeid om havneutvikling. Kan hende kommer også Arendal havn med etter hvert.

Annonse

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN
Annonse
For sjuende året på rad gikk olje- og offshorekonferansen av stabelen i Kristiansand. Ifølge oljeservicegründer og foredragsholder Ståle Kyllingstad skal vi drive med olje i mange år til.

Konferansen er et samarbeid mellom DNB, GCE Node og Næringsforeningen i Kristiansandsregionen.

– Den som tror at oljealderen er over, tar grundig feil. Vi skal leve av olje i mange år til, sier Kyllingstad.

Oljeanalytiker i DNB Markets, Thorbjørn Kjus, diskuterte hvordan oljeprisen styres også av geopolitiske forhold.

– Politisk uro i land som Venezuela, Iran, Irak, Saudi Arabia og Nigeria bidrar sterkt til prisen på et fat med olje.

Et annet viktig tema som ble diskutert på konferansen var fremtidens havnestruktur på Sørlandet og behovet for en overordnet havnestruktur.

Et nærmere samarbeid mellom havnene i Arendal, Kristiansand og Mandal har lenge vært diskutert.  Nå ser det ut for at et godt samarbeid mellom havnene i Kristiansand og Mandal er på gang.  En god fordeling av oppgavene mellom havnene i et slikt samarbeid er helt avgjørende for å få til effektiv havnedrift.

– Det er opp til proaktive kommuner å sørge for god havneutvikling, presiserte Martin Schreck fra Norconsult i sitt foredrag.

– Containerhavna blir uansett værende i Kristiansand, uttalte ordfører Harald Furre, som deltaker i paneldebatten.

Majoriteten av containerne som håndteres av Kristiansand Havn skal ut i regionens næringsliv via et transportnettverk som ikke er jernbane.  Transporten foregår på vei og det er de nære områder rundt Kristiansandsregionen som er mottakere av containerne.

Det er foreløpig slik at Kristiansand og Mandal ligger godt an i et nært samarbeid om havneutvikling. Kan hende kommer også Arendal havn med etter hvert.

Tagger:

Våre hovedsamarbeidspartnere