Søker salgs- og markedsleder i Næringsforeningen

15.09.2017 | Ingrid Michalsen
Næringsforeningen skal styrke laget med en salgs- og markedsleder. Er du rette person for jobben?
– Vi har hatt en fantastisk utvikling de siste årene og opplever vekst både i antall medlemmer og aktiviteter. Det gjør at vi ønsker å løfte oss ytterligere, og derfor starter vi nå jakten på vår nye salgs- og markedsleder, sier Anita S. Dietrichson, administrerende direktør i Næringsforeningen i Kristiansandsregionen.

Næringsforeningen i Kristiansandsregionen er en medlemseiet organisasjon som teller over 800 medlemsbedrifter, fra små enkeltmannsforetak til store utenlandskeide selskap med flere tusen ansatte. Vår visjon er å gjøre Sørlandet til landets mest attraktive næringsregion.

- Vi har hatt en positiv utvikling de siste årene. Samtidig har vi i arbeidet med foreningens strategi også sett et potensial for å løfte oss ytterligere. I første omgang ønsker vi derfor å styrke inntektssiden, og det gjør vi gjennom å ansette en ressursperson på salg og marked, sier Dietrichson.

Vedkommende vil lede et team som skal ivareta utviklingen av foreningens samarbeidspartnere og medlemsmasse. I tillegg kommer utviklingen av annonsesalg på digitale flater, samt andre inntektsområder.

– Vi jakter først og fremst på en dyktig kollegaperson som kan bidra til å løfte inntektene våre. Vedkommende er god på planlegging, strukturert og systematisk. I tillegg ønsker vi en resultatorientert person som har erfaring med CRM-system, gjerne Super Office, markedssegmentering, og KAM-arbeid, sier Dietrichson.

– Vi ser etter en person som ikke bare legger gode planer, men vel så mye er operativ ute hos våre medlemmer. Det er viktig å være handlekraftig og evne å gjennomføre planene.

I Næringsforeningen vil den nye salgs- og markedslederen få en aktiv og spennende hverdag med mange og allsidige arbeidsoppgaver.

– Et stort nettverk og et godt innsyn i næringslivet og hva som beveger seg, er en av våre største styrker. Utfordringene og mulighetene er mange. Samtidig er vi en liten organisasjon på 7,4 årsverk, som samarbeider tett i det daglige, forklarer Dietrichson.

Det er etter en grundig strategiprosess og organisasjonsgjennomgang, at styret og foreningen har bestemt seg for å ansette en salgs- og markedsleder.

– Vi har definert hva Næringsforeningen skal ha fokus på de kommende årene, og deretter sett på hvordan vi skal komme dit. Dette har dannet grunnlaget for avgjørelsen om å styrke administrasjonen vår med en ny ressurs, avrunder Dietrichson.

Spørsmål vedrørende stillingen kan rettes til Bjørn Åstveit hos Hodejeger Åstveit: Bjorn@hodejeger-aastveit.no

 
facebook