AA

Advokatfirma Tofte blir AS

  • Advokatfirma Tofte flyttet inn i 6. og 7. etasje i Baneheia Park før jul.
Medlemsnytt

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN

Advokatfirma Tofte DA har omdannet sin selskapsform fra DA til AS.

– Formelt sett innebærer det en endring av ansvarsform. Partnerne blir aksjonærer i stedet for deltagere, forklarer Elisabeth Slettedal, daglig leder i Advokatfirma Tofte.

Hun fortsetter:

– Hovedmålet med dette har vært å forenkle og tydeliggjøre styring- og eierformen, og – ikke minst – forenkle regnskapsføringen. Gjennom AS-formen får vi enda bedre frem den forretningsmessige modellen som Tofte ønsker.

Å bytte selskapsform er en av en rekke endringer Tofte har gjort det siste året.

– Vi er i vekst, og har blant annet fått inn en ny daglig leder, flyttet til Fjellgata 6 fra nyttår og gjennomført en digitaliseringsprosess. Alt dette er strategiske endringer som gjør oss enda bedre i stand til å møte fremtiden. Vi ansetter også nye advokater og advokatfullmektiger for å møte våre klienters behov i dag og fremover, sier Slettedal.

Som hos alle bedrifter har også arbeidshverdagen i Tofte vært annerledes det siste året.

– Digitalisering er gjort i et kvantesprang siden mars 2020, med utstrakt brukt av Teams, digitale mapper, hjemmekontor og så videre. Klientene har fortsatt de samme behovene, men vi merket spesielt i starten av pandemien mange henvendelser knyttet til spørsmål om pandemien var ekstraordinære forhold som gav rett til å suspendere sine plikter i kontraktsforhold, typisk i en del leieforhold og i leverandøravtaler. Innen arbeidsretten var det mye snakk om permittering og innreise blant annet.

Slettedal startet i jobben som daglig leder i april 2020, og har fortsatt ikke kjent på hvordan det er å lede bedriften utenom koronapandemien.

– Det er vanskelig å si om dette året hadde vært annerledes uten covid-19, da jeg hadde første arbeidsdag 1. april, og dermed ikke har vært leder i «normal situasjon». Jeg kom fra SR-Bank, en organisasjon med et stort støtteapparat, så det å være daglig leder hvor jeg rapporterer til styret har vært en stor endring. Det har lært meg utrolig mye med tanke på hva det krever å drive en organisasjon, og jeg fått testet å drive i unntakstilstander fra første stund. Jeg har lært utrolig mye, og det har vært veldig spennende å lære en helt ny bransje å kjenne! Jeg hadde nok sett for meg at vi skulle hatt en del markedsaktivitet, spesielt i nye lokaler hvor vi ville invitert til faglige samlinger og lignende, men alt det må vi ha til gode. Det positive med covid-situasjonen er at vi har hatt god tid til å jobbe med interne prosesser, og det har vært fint å få på plass til «verden åpner opp» igjen, og vi kan invitere til mer aktivitet i Baneheia Park. Jeg ser også frem til å bli enda bedre kjent med kollegaene mine, også på det sosiale plan. Med mye hjemmekontor ser jeg frem til å dele lunsj og en middag med gode kollegaer.

Annonse
Annonse
Annonse

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN
Annonse
Annonse
Annonse
Advokatfirma Tofte DA har omdannet sin selskapsform fra DA til AS.

– Formelt sett innebærer det en endring av ansvarsform. Partnerne blir aksjonærer i stedet for deltagere, forklarer Elisabeth Slettedal, daglig leder i Advokatfirma Tofte.

Hun fortsetter:

– Hovedmålet med dette har vært å forenkle og tydeliggjøre styring- og eierformen, og – ikke minst – forenkle regnskapsføringen. Gjennom AS-formen får vi enda bedre frem den forretningsmessige modellen som Tofte ønsker.

Å bytte selskapsform er en av en rekke endringer Tofte har gjort det siste året.

– Vi er i vekst, og har blant annet fått inn en ny daglig leder, flyttet til Fjellgata 6 fra nyttår og gjennomført en digitaliseringsprosess. Alt dette er strategiske endringer som gjør oss enda bedre i stand til å møte fremtiden. Vi ansetter også nye advokater og advokatfullmektiger for å møte våre klienters behov i dag og fremover, sier Slettedal.

Som hos alle bedrifter har også arbeidshverdagen i Tofte vært annerledes det siste året.

– Digitalisering er gjort i et kvantesprang siden mars 2020, med utstrakt brukt av Teams, digitale mapper, hjemmekontor og så videre. Klientene har fortsatt de samme behovene, men vi merket spesielt i starten av pandemien mange henvendelser knyttet til spørsmål om pandemien var ekstraordinære forhold som gav rett til å suspendere sine plikter i kontraktsforhold, typisk i en del leieforhold og i leverandøravtaler. Innen arbeidsretten var det mye snakk om permittering og innreise blant annet.

Slettedal startet i jobben som daglig leder i april 2020, og har fortsatt ikke kjent på hvordan det er å lede bedriften utenom koronapandemien.

– Det er vanskelig å si om dette året hadde vært annerledes uten covid-19, da jeg hadde første arbeidsdag 1. april, og dermed ikke har vært leder i «normal situasjon». Jeg kom fra SR-Bank, en organisasjon med et stort støtteapparat, så det å være daglig leder hvor jeg rapporterer til styret har vært en stor endring. Det har lært meg utrolig mye med tanke på hva det krever å drive en organisasjon, og jeg fått testet å drive i unntakstilstander fra første stund. Jeg har lært utrolig mye, og det har vært veldig spennende å lære en helt ny bransje å kjenne! Jeg hadde nok sett for meg at vi skulle hatt en del markedsaktivitet, spesielt i nye lokaler hvor vi ville invitert til faglige samlinger og lignende, men alt det må vi ha til gode. Det positive med covid-situasjonen er at vi har hatt god tid til å jobbe med interne prosesser, og det har vært fint å få på plass til «verden åpner opp» igjen, og vi kan invitere til mer aktivitet i Baneheia Park. Jeg ser også frem til å bli enda bedre kjent med kollegaene mine, også på det sosiale plan. Med mye hjemmekontor ser jeg frem til å dele lunsj og en middag med gode kollegaer.

Tagger:,

Våre hovedsamarbeidspartnere

Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?

Fyll ut skjemaet nedenfor