AA

Avgifter styrer bilkjøp

spenn logo

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN

Ingen har større påvirkningskraft på bilkjøpere enn staten. Avgiftspolitikken legger kraftige føringer for hva slags bil nordmenn velger.

Vi er et bilkjørende land, og mange av oss ser på bilen som en absolutt nødvendighet. I dagens marked er det et godt utvalg av merker og modeller, og vi har ofte vanskelig for å bestemme oss: diesel, bensin, el­bil eller hybrid?

Den som har størst påvirkningen på folks kjøpemøn­ster, er uten tvil staten. Avgiftspolitikken er alfa og ome­ga for markedet, og vi lar oss rive med når nye endringer dukker opp. I disse dager er det knyttet spenning til nye bilavgifter og hvordan regjeringen vil belønne modeller som er under gitte utslippsmål.

Når valget av bil først er tatt, dukker spørsmålet om finansiering  opp. Den sterkest voksende finansierings­formen er leasing/billeie. Dette er en finansieringsform som gjør at du leier bilen i 36 eller 48 måneder før du leverer den tilbake. Med dagens rentebilde er dette en gunstig finansiering, og du trenger ikke uroe deg for endringer i markedet.

Også innen finansiering  er det blitt konkurranse. Kampen om best mulig betingelser kjemper vi daglig. Kjøperen må først og fremst ta stilling til hvor mye penger som er disponibelt til bil hver måned, og så velge finansieringsform deretter; leasing, lån eller penger fra sparekontoen.

Uavhengig av finansieringsform; det koster å ha bil. Vurdere derfor nøye hva du trenger og hvor mye penger du har mulighet til å bruke. Dette vil sikre deg mange flotte dager med den bilen du velger.

Bilkjøpere er mindre lojale til merkene  og stadig flere velger kjøp basert på forhandleren. Kunden er opptatt av tilgjengelighet, service og omdømme. Her må bilbransjen tenke nytt. Vi er ikke lengre ekspe­ ditører, men kundeveiledere. Som i andre deler av forretningslivet velger kunden å handle der han føler seg best mottatt og der det ytes best ser­ vice. Det er en utfordring vi er glade for, og mer enn gjerne tar!

VIL DU MOTTA SPENN I POSTEN?

Annonse
Annonse
Annonse

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN

VIL DU MOTTA SPENN I POSTEN?

Annonse
Annonse
Annonse
Ingen har større påvirkningskraft på bilkjøpere enn staten. Avgiftspolitikken legger kraftige føringer for hva slags bil nordmenn velger.

Vi er et bilkjørende land, og mange av oss ser på bilen som en absolutt nødvendighet. I dagens marked er det et godt utvalg av merker og modeller, og vi har ofte vanskelig for å bestemme oss: diesel, bensin, el­bil eller hybrid?

Den som har størst påvirkningen på folks kjøpemøn­ster, er uten tvil staten. Avgiftspolitikken er alfa og ome­ga for markedet, og vi lar oss rive med når nye endringer dukker opp. I disse dager er det knyttet spenning til nye bilavgifter og hvordan regjeringen vil belønne modeller som er under gitte utslippsmål.

Når valget av bil først er tatt, dukker spørsmålet om finansiering  opp. Den sterkest voksende finansierings­formen er leasing/billeie. Dette er en finansieringsform som gjør at du leier bilen i 36 eller 48 måneder før du leverer den tilbake. Med dagens rentebilde er dette en gunstig finansiering, og du trenger ikke uroe deg for endringer i markedet.

Også innen finansiering  er det blitt konkurranse. Kampen om best mulig betingelser kjemper vi daglig. Kjøperen må først og fremst ta stilling til hvor mye penger som er disponibelt til bil hver måned, og så velge finansieringsform deretter; leasing, lån eller penger fra sparekontoen.

Uavhengig av finansieringsform; det koster å ha bil. Vurdere derfor nøye hva du trenger og hvor mye penger du har mulighet til å bruke. Dette vil sikre deg mange flotte dager med den bilen du velger.

Bilkjøpere er mindre lojale til merkene  og stadig flere velger kjøp basert på forhandleren. Kunden er opptatt av tilgjengelighet, service og omdømme. Her må bilbransjen tenke nytt. Vi er ikke lengre ekspe­ ditører, men kundeveiledere. Som i andre deler av forretningslivet velger kunden å handle der han føler seg best mottatt og der det ytes best ser­ vice. Det er en utfordring vi er glade for, og mer enn gjerne tar!

Våre hovedsamarbeidspartnere

Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?

Fyll ut skjemaet nedenfor