AA

Bli med å bekjempe plast i havet

  • Illustrasjonsfoto: Brian Yurasits på Unsplash

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN

Pengene fra årets TV-aksjon går til WWFs arbeid for å bekjempe plast i havet. Nå kan din bedrift bidra til aksjonen.

– Bedrifter kan bidra ved å bevisstgjøre sine ansatte på at det kommer en TV-aksjon også i år. Den er litt annerledes enn normalt, fordi alt foregår digitalt, men TV-aksjon blir det. Bedrifter kan også ha interne konkurranser, arbeide for å bli mer bærekraftige og oppfordre ansatte til å gi til aksjonen, i tillegg til å gi penger selv som bedrift, sier Lene Marie Tønnesen, næringslivsansvarlig for TV-aksjonen i Kristiansand.

Hun fortsetter:

– Jeg håper tematikken treffer bedrifter, og at mange ønsker å bidra. Dette er en god mulighet for bedriften til å vise samfunnsengasjement og bidra til en viktig sak.

I år som tidligere år arrangeres det en ringedugnad for bedrifter. Denne går av stabelen 13. oktober klokken 12 til 14.

– Der sitter man sammen og ringer rundt til sitt nettverk og oppfordrer dem til å støtte aksjonen, forteller Tønnesen.

Dersom du ønsker å bidra til ringedugnaden kan du ta kontakt med ansvarlig Dag Nordbø på mail: dag@nordbo.net, eller telefon 982 13 006.

Næringsforeningen ønsker å komme i kontakt med medlemsbedrifter som allerede nå arbeider for å bekjempe plast i havet. Dersom du har tips, ta gjerne kontakt med prosjektkoordinator Helena Frustøl på mail: helena@nikr.no.

–  Dette er en tematikk som flere av våre medlemmer arbeider med, og vi vil gjerne høre fra og løfte frem historiene til de av våre medlemsbedrifter som har fokus på et renere hav.

Om TV-aksjonen:

Årets TV-aksjon skal bekjempe plast i havet gjennom å etablere og forbedre eksisterende avfallssystemer for mer enn 900 000 mennesker. I samarbeid med lokalbefolkning, myndigheter og næringsliv skal vi redusere utslipp av plast til elver og hav med 7000 tonn årlig. Vi skal samle inn og resirkulere søppel som i dag ender opp i naturen, redusere bruken av unødvendig plast og jobbe for at beslutningstakere forplikter seg til å nå WWFs mål om null plast på avveie i 2030.

Annonse
Annonse
Annonse
Annonse

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN
Annonse
Annonse
Annonse
Annonse
Pengene fra årets TV-aksjon går til WWFs arbeid for å bekjempe plast i havet. Nå kan din bedrift bidra til aksjonen.

– Bedrifter kan bidra ved å bevisstgjøre sine ansatte på at det kommer en TV-aksjon også i år. Den er litt annerledes enn normalt, fordi alt foregår digitalt, men TV-aksjon blir det. Bedrifter kan også ha interne konkurranser, arbeide for å bli mer bærekraftige og oppfordre ansatte til å gi til aksjonen, i tillegg til å gi penger selv som bedrift, sier Lene Marie Tønnesen, næringslivsansvarlig for TV-aksjonen i Kristiansand.

Hun fortsetter:

– Jeg håper tematikken treffer bedrifter, og at mange ønsker å bidra. Dette er en god mulighet for bedriften til å vise samfunnsengasjement og bidra til en viktig sak.

I år som tidligere år arrangeres det en ringedugnad for bedrifter. Denne går av stabelen 13. oktober klokken 12 til 14.

– Der sitter man sammen og ringer rundt til sitt nettverk og oppfordrer dem til å støtte aksjonen, forteller Tønnesen.

Dersom du ønsker å bidra til ringedugnaden kan du ta kontakt med ansvarlig Dag Nordbø på mail: dag@nordbo.net, eller telefon 982 13 006.

Næringsforeningen ønsker å komme i kontakt med medlemsbedrifter som allerede nå arbeider for å bekjempe plast i havet. Dersom du har tips, ta gjerne kontakt med prosjektkoordinator Helena Frustøl på mail: helena@nikr.no.

–  Dette er en tematikk som flere av våre medlemmer arbeider med, og vi vil gjerne høre fra og løfte frem historiene til de av våre medlemsbedrifter som har fokus på et renere hav.

Om TV-aksjonen:

Årets TV-aksjon skal bekjempe plast i havet gjennom å etablere og forbedre eksisterende avfallssystemer for mer enn 900 000 mennesker. I samarbeid med lokalbefolkning, myndigheter og næringsliv skal vi redusere utslipp av plast til elver og hav med 7000 tonn årlig. Vi skal samle inn og resirkulere søppel som i dag ender opp i naturen, redusere bruken av unødvendig plast og jobbe for at beslutningstakere forplikter seg til å nå WWFs mål om null plast på avveie i 2030.

Tagger:

Våre hovedsamarbeidspartnere

Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?

Fyll ut skjemaet nedenfor