AA

Designpris til Bouvet

  • På bildet: Gry Elise Eilertsen og Andreas Reutz. De kan ta mye av æren for den nye grafiske profilen.
Medlemsnytt

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN

Bouvet Norge sin nye grafiske profil har vunnet den prestisjefylte prisen Red Dot Award.

Det er helt rått at vi i konkurranse med over 10.000 selskaper fra rundt 60 land vinner en av verdens mest anerkjente designpriser, sier kommunikasjonsdirektør Henriette Høyer.

– Vi er i godt selskap med kjente merkevarer, og blant årets vinnere finner vi også Playstation, Bose, Google, Maserati, Polestar og Sony.

Designerne bak

– Arbeidslivet er stort sett basert på subjektive meninger. Da er det veldig stort å vinne noe så håndfast som Red Dot Design Award. Ekstra gøy er det at vi har gjort arbeidet in-house, og jeg er utrolig stolt over å ha fått tilliten til å være Bouvets lead designer, sier Andreas Reutz.

Reutz forteller videre at dette er en profil som har inkludert hele bedriften, med fokus på å visualisere sjela til selskapet; mangfoldet av folk og kompetanse.

– Uten den grunntanken ville vi ikke ha vunnet, sier han.

Med seg i arbeidet med å utvikle den nye profilen har Reutz hatt Gry Eilertsen, konsulent i Bouvet.

Anerkjent pris

Siden 1995 har Red Dot Award blitt delt ut til arbeid som har en utsøkt designkvalitet. Red Dot prisene deles ut årlig i rundt 50 kategorier, der produsenter og designere sende inn sine bidrag. Vinnerne skiller seg ut med deres ekstraordinære designkvalitet. Prisen deles inn flere kategorier: produktdesign, designkonsept og bedriftsdesign og identitet.

Det var i kategorien identitet at Bouvet vant, for prosjektet “Human touch is the difference between a circle and a rounding”. Prosjektet viser hvordan 1200 ansatte var med på å sette sitt preg på logoen. Det gjorde de ved å tegne hver sin sirkel i et tegneprogram som designerne i Bouvet siden satte sammen manuelt. Det resulterte i en unik o-form i logoen.

Grunnlegger og CEO av Red Dot, Professor Dr. Peter Zec, forklarer om utmerkelsen til Bouvet:

– A strong brand and its strict management have always been important elements in creating customer loyalty. Now more than ever, brands offer the opportunity to be different and to identify with something. As a winner of the Red Dot Design Award, Bouvet has proven this and created a consistent yet modern brand image that embodies authentic values that help guide the customer and create trust.

Profil i verdensklasse

– Jeg er vanvittig stolt av jobben Andreas og Gry har gjort. De har løftet profilen vår opp i verdensklassen, sier Henriette Høyer.

Hun forteller videre at Red Dot-prisen er et veletablert kvalitetsstempel for god design og anerkjenner blant annet samarbeid og nyskaping, og med et designmiljø med over 120 designere var det også en selvfølge at profilen ble utviklet in-house.

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN
Bouvet Norge sin nye grafiske profil har vunnet den prestisjefylte prisen Red Dot Award.

Det er helt rått at vi i konkurranse med over 10.000 selskaper fra rundt 60 land vinner en av verdens mest anerkjente designpriser, sier kommunikasjonsdirektør Henriette Høyer.

– Vi er i godt selskap med kjente merkevarer, og blant årets vinnere finner vi også Playstation, Bose, Google, Maserati, Polestar og Sony.

Designerne bak

– Arbeidslivet er stort sett basert på subjektive meninger. Da er det veldig stort å vinne noe så håndfast som Red Dot Design Award. Ekstra gøy er det at vi har gjort arbeidet in-house, og jeg er utrolig stolt over å ha fått tilliten til å være Bouvets lead designer, sier Andreas Reutz.

Reutz forteller videre at dette er en profil som har inkludert hele bedriften, med fokus på å visualisere sjela til selskapet; mangfoldet av folk og kompetanse.

– Uten den grunntanken ville vi ikke ha vunnet, sier han.

Med seg i arbeidet med å utvikle den nye profilen har Reutz hatt Gry Eilertsen, konsulent i Bouvet.

Anerkjent pris

Siden 1995 har Red Dot Award blitt delt ut til arbeid som har en utsøkt designkvalitet. Red Dot prisene deles ut årlig i rundt 50 kategorier, der produsenter og designere sende inn sine bidrag. Vinnerne skiller seg ut med deres ekstraordinære designkvalitet. Prisen deles inn flere kategorier: produktdesign, designkonsept og bedriftsdesign og identitet.

Det var i kategorien identitet at Bouvet vant, for prosjektet “Human touch is the difference between a circle and a rounding”. Prosjektet viser hvordan 1200 ansatte var med på å sette sitt preg på logoen. Det gjorde de ved å tegne hver sin sirkel i et tegneprogram som designerne i Bouvet siden satte sammen manuelt. Det resulterte i en unik o-form i logoen.

Grunnlegger og CEO av Red Dot, Professor Dr. Peter Zec, forklarer om utmerkelsen til Bouvet:

– A strong brand and its strict management have always been important elements in creating customer loyalty. Now more than ever, brands offer the opportunity to be different and to identify with something. As a winner of the Red Dot Design Award, Bouvet has proven this and created a consistent yet modern brand image that embodies authentic values that help guide the customer and create trust.

Profil i verdensklasse

– Jeg er vanvittig stolt av jobben Andreas og Gry har gjort. De har løftet profilen vår opp i verdensklassen, sier Henriette Høyer.

Hun forteller videre at Red Dot-prisen er et veletablert kvalitetsstempel for god design og anerkjenner blant annet samarbeid og nyskaping, og med et designmiljø med over 120 designere var det også en selvfølge at profilen ble utviklet in-house.

Tagger:, , ,

Våre hovedsamarbeidspartnere

Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?

Fyll ut skjemaet nedenfor