AA

Dette kan en chatbot hjelpe deg med

Medlemsnytt

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN

USUS inviterer til chatbot-kurs 11. og 12. februar.

Stadig flere tar i bruk chatbots i sin virksomhet, noe som kan ha flere fordeler:

1. En chatbot kan avlaste ansatte og håndtere flere kunder på én gang
Har du stor pågang av spørsmål kan en chatbot for eksempel avlaste dine medarbeidere ved å svare kjapt og enkelt på de vanligste spørsmålene

2. En chatbot kan være tilgjengelig 24/7
En chatbot har ikke regler for lenge den kan være på jobb og sover aldri. Billig i drift er den også.

3. Med en chatbot kan du engasjere mer ved å enklere tilpasse innholdet til hva kunden er ute etter 
Ved å bruke en chatbot kan du enkelt lede kunden i riktig retning ved å, for eksempel, stille kunden spørsmål om hva du kan hjelpe med

4. Ved å ta i bruk en chatbot kan du selge mer
Ved å være lett tilgjengelig døgnet rundt kan du avklare viktige spørsmål rundt kjøpsbeslutningen som gjør at tryggheten på at man kjøper det rette øker. Visse aldersgrupper ønsker heller å chatte enn å ringe dersom de lurer på noe rundt et kjøp.

5. En chatbot kan hjelpe deg å styrke merkevaren din 
Dersom du klarer lage en chatbot som gjenspeiler din bedrift i stil og tone, så kan det være med på å styrke merkevaren din (…og motsatt om du IKKE greier det…). En chatbot har stabilt humør hver eneste dag, og har aldri en dårlig dag på jobben, så lenge du har satt den opp til en å være en velfungerende chatbot.

 

11. og 12. februar inviterer USUS til kurset «Kom i gang med chatbots», som går over en eller to dager (etter hva du selv ønsker). På kurset lærer du om hvordan en chatbot kan brukes i din virksomhet.

  • Delta én dag for å lære mer om hvordan du lager et godt chatbot-konsept
    Hva slags behov kan en chatbot løse hos meg og hvordan kan den se ut/hva slags innhold kan den tilby?
    Etter en slik dag er du bedre rustet til å bli en god bestiller av et chatbotkonsept hvis du vil at noen andre skal lage chatboten for deg. Eller du har lagt grunnlaget for å begynne å bygge en selv.
  • Delta to dager for å også lære å bygge en enkel regelstyrt chatbot selv
    Her vil det bli praktisk opplæring i et konkret verktøy for bygging av chatbots.

Foredragsholder er Espen Tjøstheim Eik, som holdt workshop om chatbots på Norwegian Digital Travel Conference i 2018. Han har lang erfaring som rådgiver innen digitale medier, kommunikasjon og kunstig intelligens.

Meld deg på snarest, og senest innen 31.januar.

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN
USUS inviterer til chatbot-kurs 11. og 12. februar.

Stadig flere tar i bruk chatbots i sin virksomhet, noe som kan ha flere fordeler:

1. En chatbot kan avlaste ansatte og håndtere flere kunder på én gang
Har du stor pågang av spørsmål kan en chatbot for eksempel avlaste dine medarbeidere ved å svare kjapt og enkelt på de vanligste spørsmålene

2. En chatbot kan være tilgjengelig 24/7
En chatbot har ikke regler for lenge den kan være på jobb og sover aldri. Billig i drift er den også.

3. Med en chatbot kan du engasjere mer ved å enklere tilpasse innholdet til hva kunden er ute etter 
Ved å bruke en chatbot kan du enkelt lede kunden i riktig retning ved å, for eksempel, stille kunden spørsmål om hva du kan hjelpe med

4. Ved å ta i bruk en chatbot kan du selge mer
Ved å være lett tilgjengelig døgnet rundt kan du avklare viktige spørsmål rundt kjøpsbeslutningen som gjør at tryggheten på at man kjøper det rette øker. Visse aldersgrupper ønsker heller å chatte enn å ringe dersom de lurer på noe rundt et kjøp.

5. En chatbot kan hjelpe deg å styrke merkevaren din 
Dersom du klarer lage en chatbot som gjenspeiler din bedrift i stil og tone, så kan det være med på å styrke merkevaren din (…og motsatt om du IKKE greier det…). En chatbot har stabilt humør hver eneste dag, og har aldri en dårlig dag på jobben, så lenge du har satt den opp til en å være en velfungerende chatbot.

 

11. og 12. februar inviterer USUS til kurset «Kom i gang med chatbots», som går over en eller to dager (etter hva du selv ønsker). På kurset lærer du om hvordan en chatbot kan brukes i din virksomhet.

  • Delta én dag for å lære mer om hvordan du lager et godt chatbot-konsept
    Hva slags behov kan en chatbot løse hos meg og hvordan kan den se ut/hva slags innhold kan den tilby?
    Etter en slik dag er du bedre rustet til å bli en god bestiller av et chatbotkonsept hvis du vil at noen andre skal lage chatboten for deg. Eller du har lagt grunnlaget for å begynne å bygge en selv.
  • Delta to dager for å også lære å bygge en enkel regelstyrt chatbot selv
    Her vil det bli praktisk opplæring i et konkret verktøy for bygging av chatbots.

Foredragsholder er Espen Tjøstheim Eik, som holdt workshop om chatbots på Norwegian Digital Travel Conference i 2018. Han har lang erfaring som rådgiver innen digitale medier, kommunikasjon og kunstig intelligens.

Meld deg på snarest, og senest innen 31.januar.

Tagger:

Våre hovedsamarbeidspartnere

Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?

Fyll ut skjemaet nedenfor