AA

Rekordår i korona-tider

  • På bildet: Michael Werner Henriksen, daglig leder av Seilservice på oppdrag i høyden.
Medlemsnytt

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN

Daglig leder av Seilservice, Michael Werner Henriksen, kan se tilbake på en vår- og sommersesong i år som har vært preget av at nordmenn har feriert i Norge.

Seilservice AS er et enkeltmannsforetak som holder til på Lund og leverer seil og solseilløsninger. Bedriften har hatt en god ordretilstrømming i fjor vinter og dette har, ifølge daglig leder Henriksen, nå vist seg å være gunstig for vårens aktivitet.

– Denne våren hadde jeg flere store solseil-prosjekter fordelt rundt i landet, Hamar, Bærum, Lillesand, Blindleia og Kristiansand. Det var både private kunder, bedrifter og en kommune. Med denne ordrereserven var Seilservice godt fylt opp med arbeid til å klare oss frem til sommeren. Våre underleverandører holdt heldigvis også hjulene i gang, og på tross av noen utfordringer med transport, klarte vi å holde produksjonen i gang og levere til tiden, forteller Henriksen.

Han legger til at har vært utfordrende og direkte skummelt for bedriften, fordi seilduksleverandøren deres er fra Italia, selve episenteret for pandemien i Europa.

Men også de klarte å holde hjulene i gang.

Fryktet full stans

– Da Norge stengte landegrensene, var det selvfølgelig en spesiell situasjon, forteller Henriksen.

– Jeg fryktet at det skulle stoppe helt opp, men det motsatte skjedde. Både hytteforbudet og reiseforbudet førte til at båtene ble tatt mer i bruk og vi fikk en enorm pågang av henvendelser fra kunder som ønsket service på seil eller solseil til hagen, forteller han.

Den fornøyde bedriftseieren forteller at han også har sett økt kundetilstrømning fra Østlandet. Henriksen poengterer:

– Mange er vant med å seile nedover svenske- og danskekysten, men nå måtte de feriere på Sørlandet. Vi har i denne perioden hatt mye pågang og derfor også hatt en god sesong.

Går over til AS

Våren og sommeren er høysesong for Henriksens Seilservice. I perioden fremover vil bedriften derfor være inne i lavsesongen sin.

– Selv om vi har omsetningsrekord allerede, er det spennende å se hvordan denne høsten og vinteren blir. Vil det komme en ny nedstengning og hvordan vil den påvirke vår drift?, spør Henriksen.

Planen for 2021 er å endre forretningsform fra enkeltpersonsforetak til AS.

– Med høy omsetning og en økende risiko, mener vi det er tiden for å opprette et AS, sier Henriksen.

Annonse
Annonse
Annonse
Annonse

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN
Annonse
Annonse
Annonse
Annonse
Daglig leder av Seilservice, Michael Werner Henriksen, kan se tilbake på en vår- og sommersesong i år som har vært preget av at nordmenn har feriert i Norge.

Seilservice AS er et enkeltmannsforetak som holder til på Lund og leverer seil og solseilløsninger. Bedriften har hatt en god ordretilstrømming i fjor vinter og dette har, ifølge daglig leder Henriksen, nå vist seg å være gunstig for vårens aktivitet.

– Denne våren hadde jeg flere store solseil-prosjekter fordelt rundt i landet, Hamar, Bærum, Lillesand, Blindleia og Kristiansand. Det var både private kunder, bedrifter og en kommune. Med denne ordrereserven var Seilservice godt fylt opp med arbeid til å klare oss frem til sommeren. Våre underleverandører holdt heldigvis også hjulene i gang, og på tross av noen utfordringer med transport, klarte vi å holde produksjonen i gang og levere til tiden, forteller Henriksen.

Han legger til at har vært utfordrende og direkte skummelt for bedriften, fordi seilduksleverandøren deres er fra Italia, selve episenteret for pandemien i Europa.

Men også de klarte å holde hjulene i gang.

Fryktet full stans

– Da Norge stengte landegrensene, var det selvfølgelig en spesiell situasjon, forteller Henriksen.

– Jeg fryktet at det skulle stoppe helt opp, men det motsatte skjedde. Både hytteforbudet og reiseforbudet førte til at båtene ble tatt mer i bruk og vi fikk en enorm pågang av henvendelser fra kunder som ønsket service på seil eller solseil til hagen, forteller han.

Den fornøyde bedriftseieren forteller at han også har sett økt kundetilstrømning fra Østlandet. Henriksen poengterer:

– Mange er vant med å seile nedover svenske- og danskekysten, men nå måtte de feriere på Sørlandet. Vi har i denne perioden hatt mye pågang og derfor også hatt en god sesong.

Går over til AS

Våren og sommeren er høysesong for Henriksens Seilservice. I perioden fremover vil bedriften derfor være inne i lavsesongen sin.

– Selv om vi har omsetningsrekord allerede, er det spennende å se hvordan denne høsten og vinteren blir. Vil det komme en ny nedstengning og hvordan vil den påvirke vår drift?, spør Henriksen.

Planen for 2021 er å endre forretningsform fra enkeltpersonsforetak til AS.

– Med høy omsetning og en økende risiko, mener vi det er tiden for å opprette et AS, sier Henriksen.

Tagger:

Våre hovedsamarbeidspartnere

Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?

Fyll ut skjemaet nedenfor