AA

– Før i tiden sydde folk gardin selv

  • Fra venstre: Jane May Dragvik, Nina Søftestad, Turid Svalland Booth, Ragnhild Pedersen og Mona Blom
Medlemsnytt

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN

Daglig leder for Gardin Studio ser tilbake på utviklingen i bedriften sin, hvor det nærmer seg 24-års jubileum.

– I 1997 da vi startet opp Gardin Studio var gardinmarkedet noe annerledes enn i dag. Men vi satset på anbudsmarkedet da vi tydelig kunne se at der var det et behov. Det var få aktører som jobbet direkte med salg av gardin og solskjerming. Vi var med på å gi anbud på gardin og solskjerming til kontorbygg, skoler og sykehjem, forteller daglig leder av Gardin Studio, Jane May Dragvik.

Etter hvert som Gardin Studio ble synlige rundt på arbeidsplassene og hang opp gardiner og skinner, kom det oftere spørsmål om de også drev med hjemmebesøk.

– Vi hadde alle erfaring med å jobbe opp mot det private markedet også, og etter hvert fikk vi flere oppdrag hjemme hos folk, forteller Dragvik.

Hun poengterer:

– Før i tiden sydde folk gardin og ordnet alt selv, men i dag er det så mange valg og muligheter at mange vil ha konsulenthjelp. I dag jobber vi både i det private og offentlige markedet.

Et strategisk grep 

Dragvik forklarer at hun i den spede oppstart for 24 år siden gjorde et strategisk grep: Å ikke drive butikk, men heller ha et showroom.

– Med plasseringen i Kongens gate 29 oppnår vi akkurat det vi ønsket, nettopp at kundene oppsøker oss slik at vi får flere “riktige” kunder inn døren. Dette konseptet har vi holdt på med i alle disse årene, og det viser seg at holdningen blant folk nå er at de ønsker mer interiørhjelp enn før og at god service også er viktig, forklarer hun.

Utvikling i bransjen

Medeier i Gardin Studio, Turid Svalland Booth, forteller:

– Det har skjedd store endringer i byggeskikken, hvor behovet for å dempe lyd er større. Ull, velur og lydtekniske gardin, avpasset og vegg-til-vegg tepper er gode produkter for klang i store åpne rom, som det er mye av i dag.

Selv ser hun Gardin Studio som fremtidsrettet, fordi de ansatte kommer på hjemmebesøk, viser prøver, gir råd og finner gode løsninger.

– Vi har ingen lagervarer, kortreist søm og bestiller skreddersydde produkter etter målene til kundens vindu. Målet vårt er at næringslivet bruker lokale aktører som oss, så vi beholder den lokale kompetansen, sier Svalland Booth.

Feiring?

Til spørsmålet om det blir en markering av 24-års jubileum forklarer Dragvik at de er ganske nøkterne, men at det alltid er kake når Gardin Studio fyller år.

En større feiring hadde staben i 2017, da Gardin Studio fylte 20 år. Her var de i Milano og besøkte den store møbel- og interiørmessen «Salone del Mobile».

– Det var en tur som ga oss mye påfyll og inspirasjon. Kjempe gøy!

Vil fortsette i mange år til

Dragvik forteller:

– Det er gøy å jobbe i Gardin Studio. Jeg er medeier sammen med Turid (Svalland Booth, red.), og da kan vi prege bedriften som vi vil. Vi to sammen skaper stemningen om hvordan vi skal ”synes” i markedet.

– Jeg har det kjempegøy på jobb og synes det er veldig spennende å jobbe med tekstiler og finne gode løsninger sammen med våre kunder. Tenker ofte når jeg setter meg i bilen etter et hyggelig hjemmebesøk, at dette får jeg faktisk lønn for! Nå har jeg jobbet i bransjen i snart 30 år, og målet er å jobbe med dette så lenge jeg kan, avslutter en tydelig fornøyd daglig leder.

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN
Daglig leder for Gardin Studio ser tilbake på utviklingen i bedriften sin, hvor det nærmer seg 24-års jubileum.

– I 1997 da vi startet opp Gardin Studio var gardinmarkedet noe annerledes enn i dag. Men vi satset på anbudsmarkedet da vi tydelig kunne se at der var det et behov. Det var få aktører som jobbet direkte med salg av gardin og solskjerming. Vi var med på å gi anbud på gardin og solskjerming til kontorbygg, skoler og sykehjem, forteller daglig leder av Gardin Studio, Jane May Dragvik.

Etter hvert som Gardin Studio ble synlige rundt på arbeidsplassene og hang opp gardiner og skinner, kom det oftere spørsmål om de også drev med hjemmebesøk.

– Vi hadde alle erfaring med å jobbe opp mot det private markedet også, og etter hvert fikk vi flere oppdrag hjemme hos folk, forteller Dragvik.

Hun poengterer:

– Før i tiden sydde folk gardin og ordnet alt selv, men i dag er det så mange valg og muligheter at mange vil ha konsulenthjelp. I dag jobber vi både i det private og offentlige markedet.

Et strategisk grep 

Dragvik forklarer at hun i den spede oppstart for 24 år siden gjorde et strategisk grep: Å ikke drive butikk, men heller ha et showroom.

– Med plasseringen i Kongens gate 29 oppnår vi akkurat det vi ønsket, nettopp at kundene oppsøker oss slik at vi får flere “riktige” kunder inn døren. Dette konseptet har vi holdt på med i alle disse årene, og det viser seg at holdningen blant folk nå er at de ønsker mer interiørhjelp enn før og at god service også er viktig, forklarer hun.

Utvikling i bransjen

Medeier i Gardin Studio, Turid Svalland Booth, forteller:

– Det har skjedd store endringer i byggeskikken, hvor behovet for å dempe lyd er større. Ull, velur og lydtekniske gardin, avpasset og vegg-til-vegg tepper er gode produkter for klang i store åpne rom, som det er mye av i dag.

Selv ser hun Gardin Studio som fremtidsrettet, fordi de ansatte kommer på hjemmebesøk, viser prøver, gir råd og finner gode løsninger.

– Vi har ingen lagervarer, kortreist søm og bestiller skreddersydde produkter etter målene til kundens vindu. Målet vårt er at næringslivet bruker lokale aktører som oss, så vi beholder den lokale kompetansen, sier Svalland Booth.

Feiring?

Til spørsmålet om det blir en markering av 24-års jubileum forklarer Dragvik at de er ganske nøkterne, men at det alltid er kake når Gardin Studio fyller år.

En større feiring hadde staben i 2017, da Gardin Studio fylte 20 år. Her var de i Milano og besøkte den store møbel- og interiørmessen «Salone del Mobile».

– Det var en tur som ga oss mye påfyll og inspirasjon. Kjempe gøy!

Vil fortsette i mange år til

Dragvik forteller:

– Det er gøy å jobbe i Gardin Studio. Jeg er medeier sammen med Turid (Svalland Booth, red.), og da kan vi prege bedriften som vi vil. Vi to sammen skaper stemningen om hvordan vi skal ”synes” i markedet.

– Jeg har det kjempegøy på jobb og synes det er veldig spennende å jobbe med tekstiler og finne gode løsninger sammen med våre kunder. Tenker ofte når jeg setter meg i bilen etter et hyggelig hjemmebesøk, at dette får jeg faktisk lønn for! Nå har jeg jobbet i bransjen i snart 30 år, og målet er å jobbe med dette så lenge jeg kan, avslutter en tydelig fornøyd daglig leder.

Tagger:,

Våre hovedsamarbeidspartnere

Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?

Fyll ut skjemaet nedenfor