AA
  • Forside
  • Aktuelt
  • LOS med fokus på forsterkning, forenkling og foryngelse

LOS med fokus på forsterkning, forenkling og foryngelse

  • Tone Tversland Skogdalen, markeds- og kommunikasjonssjef i LOS.
Medlemsnytt

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN

LOS tar grep for å styrke merkevaren i et stadig mer konkurransepreget miljø. Dette innebærer en ny merkevareplattform, en sterk strategisk posisjon og endring av den visuelle identiteten.

– I takt med tøffere konkurranse og endret kundeatferd, så vi behovet for å fremstå enda tydeligere for å skille oss ut i mengden, sier Tone Tversland Skogdalen, markeds- og kommunikasjonssjef i LOS.

Ny logo

– Energibransjen, eller fornybarbransjen som vi kaller det, er i endring, positiv endring! Og det samme er kundene, sier Skogdalen.

Med utspring fra Agder Energi, og i praksis majoritetseiet av kommunene på Agder, er LOS en kjent merkevare på Sørlandet, med rundt 70 prosent markedsandel i landsdelen.

– Sørlandet og LOS har et gjensidig tett forhold. Vi vet hvor vi kommer fra, og skal ivareta den gode relasjonen til landsdelen, samtidig som vi har vekstambisjoner utenfor Agder, sier Skogdalen.

Hun forklarer de tre ordene “forsterkning, forenkling og foryngelse” slik:

– Vi skal forsterke det unike med LOS, forynge uttrykket og forenkle kundeopplevelsen.

Selskapet har blant annet skiftet logo.

–  Logobokstavene er sluppet fri, og ‘O-en’ har fått litt mer sprett. Det symboliserer godt hvordan vi føler oss som selskap, sier Skogdalen.

– Fremover skal vi på en god måte ta mer plass. Vi skal være mer synlige, snakke tydeligere og lytte enda mer til kundene. Samtidig skal vi løfte fram det ansvarlige og bærekraftige for å bevege oss selv, våre samarbeidspartnere og kunder i en grønnere retning, sier Skogdalen.

Mener alvor

 

Tydeliggjøringen av merkevaren oppsummeres med fire ord: «God energi. Helt enkelt.»

– LOS skal være et selskap som har god energi, som kundene opplever at har god energi, og som leverer god energi hjem til deg, sier Skogdalen.

– Nå starter arbeidet med å bevise at vi mener alvor. Vi må levere på dette i alt vi gjør. Gjennom strømavtalene, på kundeservice, i bestillingsløpet, gjennom digitale kundeløsninger og ikke minst når det kommer til nye tjenester og konsepter. Det skal vi klare, sier Skogdalen.

Satser på hjemmelading for elbiler

I samarbeid med OneCo lanserer selskapet i disse dager et hjemmeladerkonsept hvor LOS-kunder kan kjøpe en hjemmelader, og nedbetale den rentefritt over strømregningen sin.

-Elbilmarkedet vokser hurtig og kundene trenger gode løsninger for å oppnå sikker, rask og enkel lading. Det vil vi være med å bidra til.

Annonse
Annonse
Annonse

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN
Annonse
Annonse
Annonse
LOS tar grep for å styrke merkevaren i et stadig mer konkurransepreget miljø. Dette innebærer en ny merkevareplattform, en sterk strategisk posisjon og endring av den visuelle identiteten.

– I takt med tøffere konkurranse og endret kundeatferd, så vi behovet for å fremstå enda tydeligere for å skille oss ut i mengden, sier Tone Tversland Skogdalen, markeds- og kommunikasjonssjef i LOS.

Ny logo

– Energibransjen, eller fornybarbransjen som vi kaller det, er i endring, positiv endring! Og det samme er kundene, sier Skogdalen.

Med utspring fra Agder Energi, og i praksis majoritetseiet av kommunene på Agder, er LOS en kjent merkevare på Sørlandet, med rundt 70 prosent markedsandel i landsdelen.

– Sørlandet og LOS har et gjensidig tett forhold. Vi vet hvor vi kommer fra, og skal ivareta den gode relasjonen til landsdelen, samtidig som vi har vekstambisjoner utenfor Agder, sier Skogdalen.

Hun forklarer de tre ordene “forsterkning, forenkling og foryngelse” slik:

– Vi skal forsterke det unike med LOS, forynge uttrykket og forenkle kundeopplevelsen.

Selskapet har blant annet skiftet logo.

–  Logobokstavene er sluppet fri, og ‘O-en’ har fått litt mer sprett. Det symboliserer godt hvordan vi føler oss som selskap, sier Skogdalen.

– Fremover skal vi på en god måte ta mer plass. Vi skal være mer synlige, snakke tydeligere og lytte enda mer til kundene. Samtidig skal vi løfte fram det ansvarlige og bærekraftige for å bevege oss selv, våre samarbeidspartnere og kunder i en grønnere retning, sier Skogdalen.

Mener alvor

 

Tydeliggjøringen av merkevaren oppsummeres med fire ord: «God energi. Helt enkelt.»

– LOS skal være et selskap som har god energi, som kundene opplever at har god energi, og som leverer god energi hjem til deg, sier Skogdalen.

– Nå starter arbeidet med å bevise at vi mener alvor. Vi må levere på dette i alt vi gjør. Gjennom strømavtalene, på kundeservice, i bestillingsløpet, gjennom digitale kundeløsninger og ikke minst når det kommer til nye tjenester og konsepter. Det skal vi klare, sier Skogdalen.

Satser på hjemmelading for elbiler

I samarbeid med OneCo lanserer selskapet i disse dager et hjemmeladerkonsept hvor LOS-kunder kan kjøpe en hjemmelader, og nedbetale den rentefritt over strømregningen sin.

-Elbilmarkedet vokser hurtig og kundene trenger gode løsninger for å oppnå sikker, rask og enkel lading. Det vil vi være med å bidra til.

Tagger:, , , , , ,

Våre hovedsamarbeidspartnere

Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?

Fyll ut skjemaet nedenfor