AA

Passasjerrekord for NSB Sør

  • Dag Brekkan, markedsansvarlig i NSB Sør.
Medlemsnytt

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN

Sørlandsbanen hadde over 1 million reiser i 2016. Det er rekord, og en historisk milepæl.

– Vi er godt fornøyd med at Sørlandsbanens Regiontog hadde over 1 000 000 reiser på sine tog i 2016. Dette er første gang i historien og en milepæl vi har hatt som målsetting etter at vi innførte ny rutemodell med hyppige togavganger i desember 2014, sier markedsansvarlig i NSB Sør, Dag Brekkan, og fortsetter:

-Tallene viser at et bedre tilbud fører til flere reisende over tid.

Flere avganger gir flere reisende

Han tror det kan være flere årsaker til at oppnår rekordhøye tall på Sørlandsbanen, som frakter reisende mellom Stavanger-Kristiansand-Oslo.

–  Hovedårsaken er ny rutemodell med togavganger tilnærmelsesvis annen hver time. I tillegg ser vi at samfunnet, politikere og innbyggerne i Norge har et høyere miljøfokus enn noen gang. Det grønne skiftet er i gang, mener Brekkan.

Bedre servicekultur

Han trekker også fram service og sier NSB har hatt stort fokus på servicekulturen for å gi togreisende det beste produktet.

– Og det ser vi kundene våre setter pris på, sier Brekkan.

– Vi har jobbet målbevisst med servicekulturen om bord i togene, og med kundetilfredshetsresultat på 80  på togene mellom Oslo, Kristiansand og Stavanger, ser vi at vi gjør mye riktig. Det gleder oss stort at kundene ser hva vi gjør og det gir oss god motivasjon til å fortsette med riktig fokus. Så nå ser vi frem til mange hyggelige togturer med kundene våre i 2017, understreker Brekkan.

Kundetilfredshetsundersøkelsen foretas om bord på togene til NSB to ganger i året. Høyeste score er på 100, og over 70 blir regnet som meget bra.

 

Annonse
Annonse
Annonse

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN
Annonse
Annonse
Annonse
Sørlandsbanen hadde over 1 million reiser i 2016. Det er rekord, og en historisk milepæl.

– Vi er godt fornøyd med at Sørlandsbanens Regiontog hadde over 1 000 000 reiser på sine tog i 2016. Dette er første gang i historien og en milepæl vi har hatt som målsetting etter at vi innførte ny rutemodell med hyppige togavganger i desember 2014, sier markedsansvarlig i NSB Sør, Dag Brekkan, og fortsetter:

-Tallene viser at et bedre tilbud fører til flere reisende over tid.

Flere avganger gir flere reisende

Han tror det kan være flere årsaker til at oppnår rekordhøye tall på Sørlandsbanen, som frakter reisende mellom Stavanger-Kristiansand-Oslo.

–  Hovedårsaken er ny rutemodell med togavganger tilnærmelsesvis annen hver time. I tillegg ser vi at samfunnet, politikere og innbyggerne i Norge har et høyere miljøfokus enn noen gang. Det grønne skiftet er i gang, mener Brekkan.

Bedre servicekultur

Han trekker også fram service og sier NSB har hatt stort fokus på servicekulturen for å gi togreisende det beste produktet.

– Og det ser vi kundene våre setter pris på, sier Brekkan.

– Vi har jobbet målbevisst med servicekulturen om bord i togene, og med kundetilfredshetsresultat på 80  på togene mellom Oslo, Kristiansand og Stavanger, ser vi at vi gjør mye riktig. Det gleder oss stort at kundene ser hva vi gjør og det gir oss god motivasjon til å fortsette med riktig fokus. Så nå ser vi frem til mange hyggelige togturer med kundene våre i 2017, understreker Brekkan.

Kundetilfredshetsundersøkelsen foretas om bord på togene til NSB to ganger i året. Høyeste score er på 100, og over 70 blir regnet som meget bra.

 

Tagger:,

Våre hovedsamarbeidspartnere

Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?

Fyll ut skjemaet nedenfor