AA

Dyreparken deltar i stort forskningsprosjekt

  • Reidar Fuglestad i Dyreparken Utvikling. PRESSEFOTO: Kristiansand Dyrepark
Medlemsnytt

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN

Dyreparken i Kristiansand skal ,sammen med noen av Norges mest spennende kultur- og reiselivsbedrifter, delta i et treårig forskningsprosjekt i regi av Norges Forskningsråd.

Målet med forskningsprosjektet, som har fått navnet INSITE, er å skape ny vekst og verdiskaping ved hjelp av datadrevet utvikling og drift i opplevelsesnæringen.

Man ønsker rett og slett å utvikle ny kunnskap om kundeadferd i denne næringen, og tanken er at man skal kunne skape en ny beslutnings- og styringsprosess som er understøttet av en rekke ulike, digitale datakilder.

– Dagens beslutnings­grunnlag er tuftet på erfaringer, intuisjon og magefølelse. Med INSITE vil fremtidens beslutningsgrunnlag være tuftet på faktiske kundepreferanser, forteller Reidar Fuglestad, konsernsjef i Dyreparken.

Også Leif Fosselie, festivalsjef i Palmesus, er svært positiv til prosjektet. Festivalen er en av hovedpartnerne i Insite.

– INSITE går direkte inn i kjernevirksomheten for opplevelsesbedrifter ved å skape databasert innsikt i hva som utløser gode ­opplevelser og setter en ny standard for atferdsbasert kommunikasjon, sier Leif Fosselie.

Seniorforsker og forretningsutvikler Kirsti M. Hjemdahl ved Agdreforsking er forskningsansvarlig i prosjektet.  Hun forteller at INSITE representerer et paradigmeskifte for næringen.

– At vi har fått gjennomslag i Forskningsrådets BIA-program understreker hvilken innovasjonshøyde og potensial INSITE har, mener Hjemdahl.

– For reiselivskundene er høy kvalitet hos flere aktører viktig for den samlede opplevelsen og betalingsviljen. I tillegg til Dyreparken og Palmesus, har vi med et kjerneteam av elleve opplevelsesbedrifter fra reiselivsklyngen Usus, avslutter Camilla AC Tepfers, medgründer og partner i inFuture. inFuture er prosjektleder i INSITE.

Annonse
Annonse
Annonse
Annonse

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN
Annonse
Annonse
Annonse
Annonse
Dyreparken i Kristiansand skal ,sammen med noen av Norges mest spennende kultur- og reiselivsbedrifter, delta i et treårig forskningsprosjekt i regi av Norges Forskningsråd.

Målet med forskningsprosjektet, som har fått navnet INSITE, er å skape ny vekst og verdiskaping ved hjelp av datadrevet utvikling og drift i opplevelsesnæringen.

Man ønsker rett og slett å utvikle ny kunnskap om kundeadferd i denne næringen, og tanken er at man skal kunne skape en ny beslutnings- og styringsprosess som er understøttet av en rekke ulike, digitale datakilder.

– Dagens beslutnings­grunnlag er tuftet på erfaringer, intuisjon og magefølelse. Med INSITE vil fremtidens beslutningsgrunnlag være tuftet på faktiske kundepreferanser, forteller Reidar Fuglestad, konsernsjef i Dyreparken.

Også Leif Fosselie, festivalsjef i Palmesus, er svært positiv til prosjektet. Festivalen er en av hovedpartnerne i Insite.

– INSITE går direkte inn i kjernevirksomheten for opplevelsesbedrifter ved å skape databasert innsikt i hva som utløser gode ­opplevelser og setter en ny standard for atferdsbasert kommunikasjon, sier Leif Fosselie.

Seniorforsker og forretningsutvikler Kirsti M. Hjemdahl ved Agdreforsking er forskningsansvarlig i prosjektet.  Hun forteller at INSITE representerer et paradigmeskifte for næringen.

– At vi har fått gjennomslag i Forskningsrådets BIA-program understreker hvilken innovasjonshøyde og potensial INSITE har, mener Hjemdahl.

– For reiselivskundene er høy kvalitet hos flere aktører viktig for den samlede opplevelsen og betalingsviljen. I tillegg til Dyreparken og Palmesus, har vi med et kjerneteam av elleve opplevelsesbedrifter fra reiselivsklyngen Usus, avslutter Camilla AC Tepfers, medgründer og partner i inFuture. inFuture er prosjektleder i INSITE.

Tagger:, , ,

Våre hovedsamarbeidspartnere

Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?

Fyll ut skjemaet nedenfor