AA

Nettverk gir forretningsmuligheter

  • Fornøyde medlemmer. Fra venstre: Fotograf Marcel Tiedje og daglig leder av advokatfirma Tofte, Elisabeth Slettedal.

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN

Da Advokatfirma Tofte søkte etter en fotograf, var det naturlig for dem å benytte seg av et annet medlem i Næringsforeningen. Valget falt på fotograf Marcel Tiedje.

– Med bakgrunn i en nyansettelse trengte vi et profilbilde av vedkommende. Den fotografen vi pleier å bruke holder til i Oslo, og han hadde ikke anledning nå i begynnelsen av mars. Da trengte jeg å finne en lokal fotograf, forteller daglig leder av Advokatfirma Tofte, Elisabeth Slettedal og legger til:

– Jeg startet så vidt å søke i Google, men hadde ingen preferanser og jeg kjente at jeg trengte en anbefaling. Da sendte jeg mail til Næringsforeningen, slik at jeg både kunne få en anbefaling og samtidig benytte tjenesten til et medlem.

Viktige muligheter

Om henvendelsen fra Slettedal forteller fotograf Marcel Tiedje:

– Det å kunne bli anbefalt til nye kunder er veldig hyggelig, men også veldig viktig for driften for en freelancer som meg. Ingen klarer seg uten kunder, og alt som får kunder til å ta kontakt er verdifullt. Samtidig betyr det ekstra mye fordi det plutselig dukker opp helt nye kunder, som du i utgangspunktet ellers ikke hadde hatt tilgang til.

Fotograf Marcel Tiedje i aksjon i Fjellgata 6, hvor oppdraget fant sted. 

– Hvordan opplever du mulighetene for å skape business i nettverket?

– Jeg opplever at det er gode muligheter, selv om jeg bare har vært medlem i et halvt-års tid. Folk er engasjerte og nysgjerrige på hverandre. De tør å ta kontakt hvis det er noe de lurer på eller de trenger tjenester av deg. Samtidig er det også en god plass for å bygge broer eller allianser med flere som tilbyr noe relatert til det du driver med, slik at det kan dukke opp forretningsmuligheter på den måten også, avslutter Tiedje.

Bruk nettverket

– Som en av hovedsamarbeidspartnerne til Næringsforeningen så vet jeg at mange setter pris på nettverket som en salgskanal, og som en måte å bli kjent i næringslivet i byen på. Jeg har selv vært ny i næringslivet i Kristiansand, og dette er en fin måte å møte andre på. Dette er også viktig for Tofte, og da må vi være gode ambassadører for Næringsforeningen, forteller Slettedal.

Annonse
Annonse
Annonse

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN
Annonse
Annonse
Annonse
Da Advokatfirma Tofte søkte etter en fotograf, var det naturlig for dem å benytte seg av et annet medlem i Næringsforeningen. Valget falt på fotograf Marcel Tiedje.

– Med bakgrunn i en nyansettelse trengte vi et profilbilde av vedkommende. Den fotografen vi pleier å bruke holder til i Oslo, og han hadde ikke anledning nå i begynnelsen av mars. Da trengte jeg å finne en lokal fotograf, forteller daglig leder av Advokatfirma Tofte, Elisabeth Slettedal og legger til:

– Jeg startet så vidt å søke i Google, men hadde ingen preferanser og jeg kjente at jeg trengte en anbefaling. Da sendte jeg mail til Næringsforeningen, slik at jeg både kunne få en anbefaling og samtidig benytte tjenesten til et medlem.

Viktige muligheter

Om henvendelsen fra Slettedal forteller fotograf Marcel Tiedje:

– Det å kunne bli anbefalt til nye kunder er veldig hyggelig, men også veldig viktig for driften for en freelancer som meg. Ingen klarer seg uten kunder, og alt som får kunder til å ta kontakt er verdifullt. Samtidig betyr det ekstra mye fordi det plutselig dukker opp helt nye kunder, som du i utgangspunktet ellers ikke hadde hatt tilgang til.

Fotograf Marcel Tiedje i aksjon i Fjellgata 6, hvor oppdraget fant sted. 

– Hvordan opplever du mulighetene for å skape business i nettverket?

– Jeg opplever at det er gode muligheter, selv om jeg bare har vært medlem i et halvt-års tid. Folk er engasjerte og nysgjerrige på hverandre. De tør å ta kontakt hvis det er noe de lurer på eller de trenger tjenester av deg. Samtidig er det også en god plass for å bygge broer eller allianser med flere som tilbyr noe relatert til det du driver med, slik at det kan dukke opp forretningsmuligheter på den måten også, avslutter Tiedje.

Bruk nettverket

– Som en av hovedsamarbeidspartnerne til Næringsforeningen så vet jeg at mange setter pris på nettverket som en salgskanal, og som en måte å bli kjent i næringslivet i byen på. Jeg har selv vært ny i næringslivet i Kristiansand, og dette er en fin måte å møte andre på. Dette er også viktig for Tofte, og da må vi være gode ambassadører for Næringsforeningen, forteller Slettedal.

Tagger:, , , , , ,

Våre hovedsamarbeidspartnere

Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?

Fyll ut skjemaet nedenfor