AA

Nettverkssamling for ledere

  • F.v.: Daglig leder i Bemanningsbyrået, Glenn Olsen, Aud Kristine Fjeldstad daglig leder i Kredinor og prosjektleder for økonomi og handelskammer i Næringsforeningen, Anne Marit Thomassen. (Bla videre for å se flere bilder).
  • Nordicarena
    Fv. Dag Eftevaag, eier i ProActive Consulting, Geir Skogdalen, administrerende direktør i Toyota Sør og Jesper E. Krumm, eier i Pippin.
  • nordicarena3
    F.v.: Yngvar Rønning, daglig leder i The Light Group, informasjonssjef Helge Sandvik i Infocare og salgssjef Maria Barstad fra Clarion hotel Ernst.

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN

Da Kristin Molnes hørte om et populært nettverk for ledere i Trondheim, begynte hun å undersøke muligheten for å starte et lignende konsept i Kristiansand. Hun fikk med seg Terje Normann Johansen, og to år senere teller Nordic Arena Sør 75 ledere fra hele Sørlandet.

– Tanken er at nettverket skal være en plass hvor medlemmene kan gjøre gode forretninger med hverandre, i tillegg skal det være en møteplass for kompetansebygging gjennom gode foredrag, og en sosial møteplass for ledere, forklarer Kristin Molnes, initiativtager og leder for Nordic Arena Sør .

Kristin Molnes og Terje Norman Johansen.

Kristin Molnes og Terje Normann Johansen, initiativtagerne bak Nordic Arena Sør.

Nettverket startet hun opp sammen med Terje Normann Johansen i 2014, og ideen fikk hun etter å ha snakket med en venninne fra Trondheim.

– Hun fortalte meg at dette ledernettverket var så utrolig bra. Så da ble jeg nysgjerrig og undersøkte litt, og fant ut at de hadde Nordic Arena nettverk i Trondheim, Bergen og Molde. Det viste seg at vi kjente alle som drev i de andre byene, og da tok vi kontakt, sier Molnes videre.

Sammen med Terje Norman Johansen inviterte hun flere bedriftsledere til et første møte på Clarion Hotel Ernst i  januar 2014. Rundt 50 møtte opp, og på programmet stod blant annet  et foredrag med Erik Røste, president i Norges Skiforbund.

– Dette var tre dager før OL i Sochi, så vi traff veldig bra med foredragsholderen. Mange skrev seg opp som medlem allerede samme kveld, og i løpet av de to siste årene har nettverket vokst til å telle rundt 50 bedrifter og 75 ledere fra ulike bransjer på Sørlandet, sier Molnes.

Samling i Kvinesdal

Torsdag i forrige uke var rundt 40 av medlemmene i nettverket samlet til Nordic Arena-treff på The Bølgen & Moi Hotel Utsikten i Kvinesdal. Dette arrangementet er et ekstraordinært arrangement ut over de faste møtedatoene. På programmet stod blant annet kokkelering med Trond Moi, turnering i golfsimulator og tre-retters middag etterfulgt av quiz på låven, som ligger like ved hotellet.

– En fantastisk fin samling, hvor vertskapet virkelig byr på seg selv og legger til rette for flere relasjonsskapende aktiviteter. Det ble også flere gode samtaler med andre ledere, som etter hvert har blitt viktige sparring partnere, sier Runar Leite, avdelingsleder for Visma Services Kristiansand.

LATTERMILDT: f.v: Driftssjef i Gumpens Auto og leder for Vest-Agder bilbransjeforening, Terje Jochumsen, prosjektleder økonomi og handel i Næringsforeningen, Anne Marit Thomassen (delvis skjult), daglig leder i Atea, Helene Damman, daglig leder og eier av Hodejeger Åstveit, Camilla Eftevaag, Jan Veikko Granroth, regiondirektør i GET Sørlandet og kinosjef på Fønix Kino, Kim Skarning Andersen.

LATTERMILDT: f.v: Driftssjef i Gumpens Auto og leder for Vest-Agder bilbransjeforening, Terje Jochumsen, prosjektleder økonomi og handel i Næringsforeningen, Anne Marit Thomassen (delvis skjult), daglig leder i Atea, Helene Damman, daglig leder i Proactive Consulting, Camilla Eftevaag, Jan Veikko Granroth, regiondirektør i Get Sørlandet og kinosjef på Fønix Kino, Kim Skarning Andersen.

Blanding av fag og hygge

Ifølge Molnes og Johansen har Nordic Arena Sør som hovedmål å skape en god arena for forretningsutvikling, og alle medlemmer i nettverket må være beslutningstakere i egen organisasjon. Det arrangeres seks faste treff i året, hvor de har innleide foredragsholdere med påfølgende middag og tid til å bygge relasjoner.

– Hvordan er tilbakemeldingene fra medlemmene?

– Vi får høre at nettverket er en god arena for å gjøre butikk med hverandre, og det er det som er intensjonen også. I tillegg får de faglig utbytte fra foredragene, og så er det en fin arena å bygge nettverk og nye kjennskap og vennskap. Noen ganger er det å være leder en ensom rolle, og da er det godt å ha et nettverk hvor du treffer andre ledere som du kan lufte problemstillinger med, sier Normann Johansen.

Ett av de seks årlige treffene er en utenlandstur, som i år går til Tallinn i juni, med blant annet besøk fra den norske ambassadøren og andre relevante foredragsholdere.

– Her har vi rundt 60 påmeldte allerede, og det er vi veldig godt fornøyd med, forteller Normann Johansen.

 

Annonse
Annonse
Annonse

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN
Annonse
Annonse
Annonse
Da Kristin Molnes hørte om et populært nettverk for ledere i Trondheim, begynte hun å undersøke muligheten for å starte et lignende konsept i Kristiansand. Hun fikk med seg Terje Normann Johansen, og to år senere teller Nordic Arena Sør 75 ledere fra hele Sørlandet.

– Tanken er at nettverket skal være en plass hvor medlemmene kan gjøre gode forretninger med hverandre, i tillegg skal det være en møteplass for kompetansebygging gjennom gode foredrag, og en sosial møteplass for ledere, forklarer Kristin Molnes, initiativtager og leder for Nordic Arena Sør .

Kristin Molnes og Terje Norman Johansen.

Kristin Molnes og Terje Normann Johansen, initiativtagerne bak Nordic Arena Sør.

Nettverket startet hun opp sammen med Terje Normann Johansen i 2014, og ideen fikk hun etter å ha snakket med en venninne fra Trondheim.

– Hun fortalte meg at dette ledernettverket var så utrolig bra. Så da ble jeg nysgjerrig og undersøkte litt, og fant ut at de hadde Nordic Arena nettverk i Trondheim, Bergen og Molde. Det viste seg at vi kjente alle som drev i de andre byene, og da tok vi kontakt, sier Molnes videre.

Sammen med Terje Norman Johansen inviterte hun flere bedriftsledere til et første møte på Clarion Hotel Ernst i  januar 2014. Rundt 50 møtte opp, og på programmet stod blant annet  et foredrag med Erik Røste, president i Norges Skiforbund.

– Dette var tre dager før OL i Sochi, så vi traff veldig bra med foredragsholderen. Mange skrev seg opp som medlem allerede samme kveld, og i løpet av de to siste årene har nettverket vokst til å telle rundt 50 bedrifter og 75 ledere fra ulike bransjer på Sørlandet, sier Molnes.

Samling i Kvinesdal

Torsdag i forrige uke var rundt 40 av medlemmene i nettverket samlet til Nordic Arena-treff på The Bølgen & Moi Hotel Utsikten i Kvinesdal. Dette arrangementet er et ekstraordinært arrangement ut over de faste møtedatoene. På programmet stod blant annet kokkelering med Trond Moi, turnering i golfsimulator og tre-retters middag etterfulgt av quiz på låven, som ligger like ved hotellet.

– En fantastisk fin samling, hvor vertskapet virkelig byr på seg selv og legger til rette for flere relasjonsskapende aktiviteter. Det ble også flere gode samtaler med andre ledere, som etter hvert har blitt viktige sparring partnere, sier Runar Leite, avdelingsleder for Visma Services Kristiansand.

LATTERMILDT: f.v: Driftssjef i Gumpens Auto og leder for Vest-Agder bilbransjeforening, Terje Jochumsen, prosjektleder økonomi og handel i Næringsforeningen, Anne Marit Thomassen (delvis skjult), daglig leder i Atea, Helene Damman, daglig leder og eier av Hodejeger Åstveit, Camilla Eftevaag, Jan Veikko Granroth, regiondirektør i GET Sørlandet og kinosjef på Fønix Kino, Kim Skarning Andersen.

LATTERMILDT: f.v: Driftssjef i Gumpens Auto og leder for Vest-Agder bilbransjeforening, Terje Jochumsen, prosjektleder økonomi og handel i Næringsforeningen, Anne Marit Thomassen (delvis skjult), daglig leder i Atea, Helene Damman, daglig leder i Proactive Consulting, Camilla Eftevaag, Jan Veikko Granroth, regiondirektør i Get Sørlandet og kinosjef på Fønix Kino, Kim Skarning Andersen.

Blanding av fag og hygge

Ifølge Molnes og Johansen har Nordic Arena Sør som hovedmål å skape en god arena for forretningsutvikling, og alle medlemmer i nettverket må være beslutningstakere i egen organisasjon. Det arrangeres seks faste treff i året, hvor de har innleide foredragsholdere med påfølgende middag og tid til å bygge relasjoner.

– Hvordan er tilbakemeldingene fra medlemmene?

– Vi får høre at nettverket er en god arena for å gjøre butikk med hverandre, og det er det som er intensjonen også. I tillegg får de faglig utbytte fra foredragene, og så er det en fin arena å bygge nettverk og nye kjennskap og vennskap. Noen ganger er det å være leder en ensom rolle, og da er det godt å ha et nettverk hvor du treffer andre ledere som du kan lufte problemstillinger med, sier Normann Johansen.

Ett av de seks årlige treffene er en utenlandstur, som i år går til Tallinn i juni, med blant annet besøk fra den norske ambassadøren og andre relevante foredragsholdere.

– Her har vi rundt 60 påmeldte allerede, og det er vi veldig godt fornøyd med, forteller Normann Johansen.

 

Tagger:, ,

Våre hovedsamarbeidspartnere

Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?

Fyll ut skjemaet nedenfor