AA

Ny HR-ansvarlig hos Blå Kors Kristiansand

  • Mette Lilleng Pettersen ser frem til å bidra i Blå Kors Kristiansand.

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN

Arbeidet til Blå Kors Kristiansand er i vekst, og dermed øker også behovet for å styrke støttefunksjonene i administrasjonen ytterligere. Mette Lilleeng Pettersen er 15. mars på plass som ny HR-ansvarlig i organisasjonen.

– Det skjer mye spennende i organisasjonen, og jeg ser frem til å ta fatt på jobben.  Arbeidet er i vekst, og det å få være med på det som skjer, er noe jeg gleder meg veldig til, forteller Mette Lilleeng Pettersen.

Skal etablere gode systemer og rutiner

Lilleng Pettersen får ansvar for rådgivning og støtte til ledere og medarbeidere rundt HR-relaterte spørsmål innen eksempelvis arbeidsrett. I tillegg blir hun ansvarlig for personalhåndboken, internopplæring innen HR, skal utvikling og forvaltning av lønns- og arbeidsgiverpolitikk, samt etablere gode systemer og rutiner som bidrar til utvikling og ivaretakelse av ansatte, tidgivere og deltakere.

Arbeidet som Blå Kors Kristiansand driver har vært i solid vekst over lang tid. Nye virksomheter er kommet til og de eksisterende har også økt i omfang.

Over 50 medarbeidere og 500 frivillige

– I dag teller staben over 50 medarbeidere. I tillegg kommer nærmere 500 frivillige, eller tidgivere, som disse omtales som i Blå Kors-familien, sier Lilleeng Pettersen.

Hun forteller at hun ble overrasket over omfanget.

– Som mange andre visste jeg litt av hva Blå Kors drev med i Kristiansand, at Blå Kors drev innen rusbehandling og ettervern, og at mange fant sin vei gjennom tro. Men jeg ble overrasket over omfanget og hvor bredt arbeidet favner, og jeg tiltrer med ganske mye ydmykhet og stolthet over å bli en del av dette arbeidet, sier hun.

Allsidig arbeidserfaring

Mette Lilleeng Pettersen kan se tilbake på en svært allsidig arbeidsbakgrunn. Etter å ha tatt en master i organisasjonspsykologi og en bachelor innen markedsføring og økonomi, begynte hun å arbeide med blant annet rekruttering, traineeprogrammet, lønn, rapportering og administrative systemer ved Norges Banks hovedkontor i Oslo.

Da datteren ble født, valgte familien å flytte til Sørlandet hvor hun begynte for Origo Solutions på Andøya i Kristiansand, hvor hun var HR-leder med ansvar for HR fra A-Å.

– Jeg har vært i permisjon en stund, og var på utkikk etter en jobb i en organisasjon som gjør noe meningsfylt for andre. Da Blå Kors Kristiansand lyste ut stillingen som HR-ansvarlig, valgte jeg å søke. I første omgang starter jeg i en 50 prosents stilling, men det ligger i kortene at denne nok øker til en fulltidsstilling etterhvert, sier Mette Lilleeng Pettersen.

Annonse
Annonse
Annonse

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN
Annonse
Annonse
Annonse
Arbeidet til Blå Kors Kristiansand er i vekst, og dermed øker også behovet for å styrke støttefunksjonene i administrasjonen ytterligere. Mette Lilleeng Pettersen er 15. mars på plass som ny HR-ansvarlig i organisasjonen.

– Det skjer mye spennende i organisasjonen, og jeg ser frem til å ta fatt på jobben.  Arbeidet er i vekst, og det å få være med på det som skjer, er noe jeg gleder meg veldig til, forteller Mette Lilleeng Pettersen.

Skal etablere gode systemer og rutiner

Lilleng Pettersen får ansvar for rådgivning og støtte til ledere og medarbeidere rundt HR-relaterte spørsmål innen eksempelvis arbeidsrett. I tillegg blir hun ansvarlig for personalhåndboken, internopplæring innen HR, skal utvikling og forvaltning av lønns- og arbeidsgiverpolitikk, samt etablere gode systemer og rutiner som bidrar til utvikling og ivaretakelse av ansatte, tidgivere og deltakere.

Arbeidet som Blå Kors Kristiansand driver har vært i solid vekst over lang tid. Nye virksomheter er kommet til og de eksisterende har også økt i omfang.

Over 50 medarbeidere og 500 frivillige

– I dag teller staben over 50 medarbeidere. I tillegg kommer nærmere 500 frivillige, eller tidgivere, som disse omtales som i Blå Kors-familien, sier Lilleeng Pettersen.

Hun forteller at hun ble overrasket over omfanget.

– Som mange andre visste jeg litt av hva Blå Kors drev med i Kristiansand, at Blå Kors drev innen rusbehandling og ettervern, og at mange fant sin vei gjennom tro. Men jeg ble overrasket over omfanget og hvor bredt arbeidet favner, og jeg tiltrer med ganske mye ydmykhet og stolthet over å bli en del av dette arbeidet, sier hun.

Allsidig arbeidserfaring

Mette Lilleeng Pettersen kan se tilbake på en svært allsidig arbeidsbakgrunn. Etter å ha tatt en master i organisasjonspsykologi og en bachelor innen markedsføring og økonomi, begynte hun å arbeide med blant annet rekruttering, traineeprogrammet, lønn, rapportering og administrative systemer ved Norges Banks hovedkontor i Oslo.

Da datteren ble født, valgte familien å flytte til Sørlandet hvor hun begynte for Origo Solutions på Andøya i Kristiansand, hvor hun var HR-leder med ansvar for HR fra A-Å.

– Jeg har vært i permisjon en stund, og var på utkikk etter en jobb i en organisasjon som gjør noe meningsfylt for andre. Da Blå Kors Kristiansand lyste ut stillingen som HR-ansvarlig, valgte jeg å søke. I første omgang starter jeg i en 50 prosents stilling, men det ligger i kortene at denne nok øker til en fulltidsstilling etterhvert, sier Mette Lilleeng Pettersen.

Tagger:

Våre hovedsamarbeidspartnere

Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?

Fyll ut skjemaet nedenfor