AA

Optimisme i Lexus etter godt 2018

Medlemsnytt

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN

Fasiten etter ett år i Kristiansand er, ifølge salgssjef Jesper Elimar Krumm, vel bestått.

– Vi fikk 109 prosent måloppnåelse i 2018, så det må vi si oss fornøyd med, sier Krumm.

Omregnet i antall solgte biler er det snakk om drøyt 70 biler i løpet av året, og i første driftsår av premiummerket forteller Krumm at de har solgt sterkere enn enkelte etablerte merkevarer gjør i løpet av et driftsår.

Det japanske bilmerket Lexus ble introdusert i Norge i 1991, og siden den gang har det kommet ti forhandlere, hvor Kristiansand er den tiende. Her jobber det fem personer, hvorav to jobber med salg, to på teknisk og en er kunderådgiver. Lexus er  en avdeling i Toyota Sør, da Lexussalget er knyttet til Toyota som et merke.

Scorer høyt på kundebehandling

Kristiansandsavdelingen har allerede gjort seg bemerket internt i Lexus både nasjonalt og internasjonalt, gjennom å få toppscore i en kundebehandlingsundersøkelse som avholdes fire ganger i året.

Salgssjefen er storfornøyd med så høy score, og forteller at det handler om terping av detaljer og å tilrettelegge best mulig for kunden.

– Det gjelder å ha det innbydende i butikken, selgere som er «på» og høyt servicenivå, forteller Krumm, og fortsetter,

– Det er mange som kjemper om kundene, og det å ha topp kundebehandling i tillegg til gode produkter er alfa og omega, understreker han.

Ser lyst på 2019

Krumm er optimist for 2019. Målet er å selge flere biler enn i 2018. De har en nyhet, Lexus UX som kommer i mars. Han håper den skal være en god bidragsyter til å nå målet i kampen mot de elektriske konkurrentene og i crossover-markedet.

– Dette er en bil som ytterligere skal bekrefte at Lexus er en bil for alle lommebøker, sier Krumm.

De har foreløpig ikke elbiler i porteføljen, men det kan ifølge Krumm ventes i 2020 slik signalene er nå.

– Vi kommer kanskje litt seint til festen, men skal definitivt vinne nachspielet når bilen kommer, påpeker Krumm.

Han er gründer, og har tidligere bygget opp  Applebutikken Pippin i Kristiansand sammen med sin kone.

– Jeg er veldig glad for denne jobben og føler jeg kan være med å gjøre noe tilsvarende med Lexus, som vi gjorde med Pippin, nemlig at jeg kan bidra med noe innen å etablere en ny merkevare, sier Krumm.

Annonse
Annonse
Annonse

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN
Annonse
Annonse
Annonse
Fasiten etter ett år i Kristiansand er, ifølge salgssjef Jesper Elimar Krumm, vel bestått.

– Vi fikk 109 prosent måloppnåelse i 2018, så det må vi si oss fornøyd med, sier Krumm.

Omregnet i antall solgte biler er det snakk om drøyt 70 biler i løpet av året, og i første driftsår av premiummerket forteller Krumm at de har solgt sterkere enn enkelte etablerte merkevarer gjør i løpet av et driftsår.

Det japanske bilmerket Lexus ble introdusert i Norge i 1991, og siden den gang har det kommet ti forhandlere, hvor Kristiansand er den tiende. Her jobber det fem personer, hvorav to jobber med salg, to på teknisk og en er kunderådgiver. Lexus er  en avdeling i Toyota Sør, da Lexussalget er knyttet til Toyota som et merke.

Scorer høyt på kundebehandling

Kristiansandsavdelingen har allerede gjort seg bemerket internt i Lexus både nasjonalt og internasjonalt, gjennom å få toppscore i en kundebehandlingsundersøkelse som avholdes fire ganger i året.

Salgssjefen er storfornøyd med så høy score, og forteller at det handler om terping av detaljer og å tilrettelegge best mulig for kunden.

– Det gjelder å ha det innbydende i butikken, selgere som er «på» og høyt servicenivå, forteller Krumm, og fortsetter,

– Det er mange som kjemper om kundene, og det å ha topp kundebehandling i tillegg til gode produkter er alfa og omega, understreker han.

Ser lyst på 2019

Krumm er optimist for 2019. Målet er å selge flere biler enn i 2018. De har en nyhet, Lexus UX som kommer i mars. Han håper den skal være en god bidragsyter til å nå målet i kampen mot de elektriske konkurrentene og i crossover-markedet.

– Dette er en bil som ytterligere skal bekrefte at Lexus er en bil for alle lommebøker, sier Krumm.

De har foreløpig ikke elbiler i porteføljen, men det kan ifølge Krumm ventes i 2020 slik signalene er nå.

– Vi kommer kanskje litt seint til festen, men skal definitivt vinne nachspielet når bilen kommer, påpeker Krumm.

Han er gründer, og har tidligere bygget opp  Applebutikken Pippin i Kristiansand sammen med sin kone.

– Jeg er veldig glad for denne jobben og føler jeg kan være med å gjøre noe tilsvarende med Lexus, som vi gjorde med Pippin, nemlig at jeg kan bidra med noe innen å etablere en ny merkevare, sier Krumm.

Våre hovedsamarbeidspartnere

Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?

Fyll ut skjemaet nedenfor