AA

-Potensialet for digitalisering er stort på Sørlandet

  • Espen Bjaarstad, ny daglig leder i Netlab ser flere muligheter i bransjen.
Medlemsnytt

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN

Etter flere år i hovedstaden valgte Espen Bjaarstad å flytte hjem til Kristiansand for å ta over jobben som daglig leder i Netlab i Sørlandsparken. 

Tolv år som leder av Netlab var nok. Nå kjente Kjell Ingvar Torvik på lysten til å utforske nye muligheter og bruke erfaringen inn i andre bransjer og områder.

Tidligere daglig leder i Netlab Kjell Ingvar Torvik. Foto: Stian Herdal

Tidligere daglig leder i Netlab Kjell Ingvar Torvik. Foto: Stian Herdal

– Jeg er stolt av det som er utrettet disse årene, men jeg tror også Netlab vil nyte godt av en fornyelse på ledersiden. Det er vemodig selvsagt og jeg vil savne de utrolig flinke ansatte. Espen har god erfaring fra salg og ledelse i et tøft marked. Han kan vise til gode resultater og han er både sulten, strategisk smart og en dyktig leder, sier Torvik.

– Espen har fått spillerom til å gjøre endringer og jeg ser virkelig frem til hva han vil få til! Jeg heier nå på han fra sidelinjen og trer inn i en mer aktiv styrefunksjon, avslutter Torvik.

Nyansatt daglig leder, Espen Bjaarstad, har ambisjonene klare.

– Vi ønsker å fremstå som et komplett webbyrå. Vi dekker både det strategiske og operative arbeidet og har et bredt utvalg av virkemidler for å oppnå suksess på den digitale flaten på vegne av våre kunder. På lengre sikt ønsker vi å legge inn mer trykk i det nasjonale markedet, sier Bjaarstad.

Hvor langt framme er vi i det digitale markedet?

– Digitaliseringen skjer raskt og forbrukers handlemønster endrer seg stort, og fort. De beste og mest kompetente bedriftene tar den naturlige konsekvensen av dette og fokuserer på den digitale profilen til bedriften; det er tross alt der kundene er. Det er fristende å utfordre bedriftene som i dag ikke vinner denne kampen; i hvilken grad er digitale medier en naturlig del av virksomheten? For temmelig mange bedrifter burde kanskje svaret være ”I meget stor grad” mens realiteten er nok en annen. Er Sørlandsbedrifter digitale sinker? Jeg vet ikke. Men, min vurdering er at potensialet for både Netlab og Netlabs kunder er stort, hevder Bjaarstad.

Bjaarstad flyttet tilbake til Kristiansand etter flere år i Oslo, og merker en rekke positive endringer i hjembyen.

– Byen, som jeg nå blir kjent med på nytt som voksen, er en moderne universitetsby med et glimrende kultur- og næringsliv. Kristiansand har masse flinke folk – men kan gjøre enda mer for å tiltrekke seg flere. Tillater meg også å kaste inn en liten brannfakkel: Jeg tror parkeringskjeller på Torvet kan bidra til å sikre at Kvadraturen er konkurransedyktig mot Sørlandsparken. Noe jeg tenker er en god idé at Kvadraturen er, utdyper Bjaarstad.

Annonse
Annonse
Annonse

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN
Annonse
Annonse
Annonse
Etter flere år i hovedstaden valgte Espen Bjaarstad å flytte hjem til Kristiansand for å ta over jobben som daglig leder i Netlab i Sørlandsparken. 

Tolv år som leder av Netlab var nok. Nå kjente Kjell Ingvar Torvik på lysten til å utforske nye muligheter og bruke erfaringen inn i andre bransjer og områder.

Tidligere daglig leder i Netlab Kjell Ingvar Torvik. Foto: Stian Herdal

Tidligere daglig leder i Netlab Kjell Ingvar Torvik. Foto: Stian Herdal

– Jeg er stolt av det som er utrettet disse årene, men jeg tror også Netlab vil nyte godt av en fornyelse på ledersiden. Det er vemodig selvsagt og jeg vil savne de utrolig flinke ansatte. Espen har god erfaring fra salg og ledelse i et tøft marked. Han kan vise til gode resultater og han er både sulten, strategisk smart og en dyktig leder, sier Torvik.

– Espen har fått spillerom til å gjøre endringer og jeg ser virkelig frem til hva han vil få til! Jeg heier nå på han fra sidelinjen og trer inn i en mer aktiv styrefunksjon, avslutter Torvik.

Nyansatt daglig leder, Espen Bjaarstad, har ambisjonene klare.

– Vi ønsker å fremstå som et komplett webbyrå. Vi dekker både det strategiske og operative arbeidet og har et bredt utvalg av virkemidler for å oppnå suksess på den digitale flaten på vegne av våre kunder. På lengre sikt ønsker vi å legge inn mer trykk i det nasjonale markedet, sier Bjaarstad.

Hvor langt framme er vi i det digitale markedet?

– Digitaliseringen skjer raskt og forbrukers handlemønster endrer seg stort, og fort. De beste og mest kompetente bedriftene tar den naturlige konsekvensen av dette og fokuserer på den digitale profilen til bedriften; det er tross alt der kundene er. Det er fristende å utfordre bedriftene som i dag ikke vinner denne kampen; i hvilken grad er digitale medier en naturlig del av virksomheten? For temmelig mange bedrifter burde kanskje svaret være ”I meget stor grad” mens realiteten er nok en annen. Er Sørlandsbedrifter digitale sinker? Jeg vet ikke. Men, min vurdering er at potensialet for både Netlab og Netlabs kunder er stort, hevder Bjaarstad.

Bjaarstad flyttet tilbake til Kristiansand etter flere år i Oslo, og merker en rekke positive endringer i hjembyen.

– Byen, som jeg nå blir kjent med på nytt som voksen, er en moderne universitetsby med et glimrende kultur- og næringsliv. Kristiansand har masse flinke folk – men kan gjøre enda mer for å tiltrekke seg flere. Tillater meg også å kaste inn en liten brannfakkel: Jeg tror parkeringskjeller på Torvet kan bidra til å sikre at Kvadraturen er konkurransedyktig mot Sørlandsparken. Noe jeg tenker er en god idé at Kvadraturen er, utdyper Bjaarstad.

Tagger:,

Våre hovedsamarbeidspartnere

Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?

Fyll ut skjemaet nedenfor