AA

Satser på food-truck

  • Alexander La Pierre i firmaet Taco Santo klarte å samle inn 50.000 kroner via crowfunding til firmaet. Det var nok til å realisere drømmen om en food-truck.
spenn logo

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN

Alexander LaPierre (24) og kona Tona Helen (26) realiserer gründerdrømmen med støtte fra «crowdfunding» og UiA.

I mai kom deres nye matvogn, eller food-truck, til Norge, spesialbestilt fra Polen via kristiansandsfirmaet Business on wheels.

– Vi har lenge hatt en drøm om å starte egen restaurant. Kona mi er utdannet butikkslakter, og etter å ha blitt inspirert på reise i USA og Mexico valgte vi å satse på en taco-foodtruck, sier Alexander LaPierre, som er økonomistudent ved UiA.

– Det å investere i en matvogn er mindre risikabelt enn en restaurant. Og vi ser at det er en bølge i Norge nå med street-food, food-trucks og mexicansk mat, forklarer han.

Gjennom UiA Nyskaping har ekteparet fått veiledning og råd om markedsføring og hvordan de går fram for å skaffe kapital.

– Vi har fått masse gode råd fra UiAs Rotem Shneor, en av Europas mest anerkjente crowdfunding-eksperter, sier LaPierre.

Ekteparet LaPierre satset på å få dekket inn noe av kapitalbehovet via crowdfunding-kampanje på funde.no.

– Vi håpet på 50 000 kroner, og det klarte vi på én måned, forteller LaPierre.

30 prosent av inntektene kommer via bestillinger på catering, i tillegg til en rekke andre oppdrag og bestillinger, og det har kommet inn rene donasjoner.

– Det er fantastisk å se at folk bare ønsker å gi penger til prosjektet, uten å forvente noe tilbake. Det er vi utrolig glade for, sier La Pierre.

Til sommeren blir food-trucken, som bærer navnet «Taco Santo», å se på flere festivaler langs Sørlandskysten, deriblant Palmesus, Skral Festival i Grimstad og Rosfjord Beach Party i Lyngdal.

VIL DU MOTTA SPENN I POSTEN?

Annonse
Annonse
Annonse

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN

VIL DU MOTTA SPENN I POSTEN?

Annonse
Annonse
Annonse
Alexander LaPierre (24) og kona Tona Helen (26) realiserer gründerdrømmen med støtte fra «crowdfunding» og UiA.

I mai kom deres nye matvogn, eller food-truck, til Norge, spesialbestilt fra Polen via kristiansandsfirmaet Business on wheels.

– Vi har lenge hatt en drøm om å starte egen restaurant. Kona mi er utdannet butikkslakter, og etter å ha blitt inspirert på reise i USA og Mexico valgte vi å satse på en taco-foodtruck, sier Alexander LaPierre, som er økonomistudent ved UiA.

– Det å investere i en matvogn er mindre risikabelt enn en restaurant. Og vi ser at det er en bølge i Norge nå med street-food, food-trucks og mexicansk mat, forklarer han.

Gjennom UiA Nyskaping har ekteparet fått veiledning og råd om markedsføring og hvordan de går fram for å skaffe kapital.

– Vi har fått masse gode råd fra UiAs Rotem Shneor, en av Europas mest anerkjente crowdfunding-eksperter, sier LaPierre.

Ekteparet LaPierre satset på å få dekket inn noe av kapitalbehovet via crowdfunding-kampanje på funde.no.

– Vi håpet på 50 000 kroner, og det klarte vi på én måned, forteller LaPierre.

30 prosent av inntektene kommer via bestillinger på catering, i tillegg til en rekke andre oppdrag og bestillinger, og det har kommet inn rene donasjoner.

– Det er fantastisk å se at folk bare ønsker å gi penger til prosjektet, uten å forvente noe tilbake. Det er vi utrolig glade for, sier La Pierre.

Til sommeren blir food-trucken, som bærer navnet «Taco Santo», å se på flere festivaler langs Sørlandskysten, deriblant Palmesus, Skral Festival i Grimstad og Rosfjord Beach Party i Lyngdal.

Tagger:, , ,

Våre hovedsamarbeidspartnere

Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?

Fyll ut skjemaet nedenfor