AA
  • Forside
  • Aktuelt
  • Se i opptak: Status for byvekstavtale og arealplan i Kristiansand

Se i opptak: Status for byvekstavtale og arealplan i Kristiansand

  • Jan Erik Lindjord i Kristiansand kommune redegjorde for arbeidet med Kristiansand kommunes arealplan.

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN

Fredag 7. mai arrangerte Næringsforeningen et nettmøte om byvekstavtalen og arealplanen i Kristiansand kommune. Se møtet i opptak her.

Staten skal inngå ny byvekstavtale med Kristiansand, og byen er klar for forhandling. I vårt møte 7. mai vil du få status for saken når Ragnar Evensen, Direktør by- og stedsutvikling, og Jan Erik Lindjord, leder for areal og transportenheten, kommer til Næringsforeningen. Da vil du også få en oppdatering i arbeidet med ny arealdel av kommuneplanen.

– Det er flere temaer som er viktige for næringslivet i byvekstavtalen: Hvilke samferdselsprosjekter foreslår de å prioritere, hvor høye blir bomsatsene og hvor foreslår de å sette bomstasjonene, er tre spørsmål.

Målet med avtalen er å legge til rette for vekst i byen, samtidig som det ikke blir en vekst i den private biltrafikken. Med vekst menes både flere innbyggere, vekst i virksomhetene vi har og flere etableringer. Byvekstavtalen lager noen premisser for veksten som gir klare konsekvenser for næringslivet, sier næringspolitisk leder i NiKR, Roar Osmundsen.

Her ser du nettmøtet i opptak!

 

Annonse
Annonse
Annonse

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN
Annonse
Annonse
Annonse
Fredag 7. mai arrangerte Næringsforeningen et nettmøte om byvekstavtalen og arealplanen i Kristiansand kommune. Se møtet i opptak her.

Staten skal inngå ny byvekstavtale med Kristiansand, og byen er klar for forhandling. I vårt møte 7. mai vil du få status for saken når Ragnar Evensen, Direktør by- og stedsutvikling, og Jan Erik Lindjord, leder for areal og transportenheten, kommer til Næringsforeningen. Da vil du også få en oppdatering i arbeidet med ny arealdel av kommuneplanen.

– Det er flere temaer som er viktige for næringslivet i byvekstavtalen: Hvilke samferdselsprosjekter foreslår de å prioritere, hvor høye blir bomsatsene og hvor foreslår de å sette bomstasjonene, er tre spørsmål.

Målet med avtalen er å legge til rette for vekst i byen, samtidig som det ikke blir en vekst i den private biltrafikken. Med vekst menes både flere innbyggere, vekst i virksomhetene vi har og flere etableringer. Byvekstavtalen lager noen premisser for veksten som gir klare konsekvenser for næringslivet, sier næringspolitisk leder i NiKR, Roar Osmundsen.

Her ser du nettmøtet i opptak!

 

Våre hovedsamarbeidspartnere

Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?

Fyll ut skjemaet nedenfor