AA

Skaff deg en sunn hverdag

  • Hilde Nævestad, Sunn Hverdag
Medlemsnytt

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN

Koronapandemien påvirker oss på flere områder, og hjemmekontor og færre fritidsaktiviteter kan for mange føre til en mindre aktiv livsstil.

– I disse koronatider er det lett å miste motet på mange områder. Vårt aktivitetsnivå påvirkes i ulik grad av restriksjonene som vi må forholde oss til. Hjemmekontor og færre aktiviteter på fritiden vil endre måten vi lever på. Mange sliter med å vært aktive nok, og lange dager på hjemmekontor gir også mulighet for mere “trøste- og kjedespising”, sier Hilde Nævestad, coach og mentaltrener i Sunn Hverdag.

Hun forteller at sunne vaner og en aktiv livsstil virker forebyggende på den mentale helsen, ruster den enkelte til å tåle mer og tenke mer positivt om seg selv og sin livssituasjon.

– Fysisk- og mental helse henger sammen. Er du ikke fornøyd med hvordan du ser ut, føler deg tung og mangler energi, så vil det påvirke tankene dine i negativ retning. Mental helse og mental tåleevne henger sammen med hva vi spiser og hvordan vi lever. Dette er noe de fleste vet, men som mange sliter med å gjøre noe med.  Jeg kjenner flere som kan alt om sunn mat, som har treningsutstyr i kjelleren, men som allikevel ikke klarer å spise sunnere og være i mer fysisk aktivitet. Et nytt år får mange til å setter seg mål om et sunnere liv, men dessverre så er det mange som faller tilbake i gamle rutiner, sier hun.

Denne våren arrangerer Nævestad kurset “Tenk deg slank”, hvor du blant annet vil lære å forstå dine egne tanker og følelser, bli bevisst på dine ubevisste negative saboteringstanker, mentale teknikker som hjelper deg til å overvinne negative følelser, å ha mindre fokus på mål, vekt og resultat samt få veiledning som setter deg i stand til å lykkes med å få varige sunne vaner.

– Det er viktig for meg at de som ønsker å bli med har forstått hva denne utviklingsprosessen inneholder og hva som kreves. Jeg gjennomfører derfor en individuell samtale med hver enkelt som er interessert, slik at vi får avklart om dette er noe for dem, og om de passer inn i opplegget. Dette gjør jeg fordi det er viktig for meg at de blir fornøyd og at de lykkes, forteller Nævestad.

Hun avslutter:

– Opplegget går over åtte uker med en samling i uka. Jeg overholder retningslinjer i tråd med de nasjonale rådene for smittehåndtering, og hvis det kommer strengere restriksjoner i forbindelse med covid-19 kan de fysiske samlingene erstattes med samlinger på nett.

Annonse

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN
Annonse
Koronapandemien påvirker oss på flere områder, og hjemmekontor og færre fritidsaktiviteter kan for mange føre til en mindre aktiv livsstil.

– I disse koronatider er det lett å miste motet på mange områder. Vårt aktivitetsnivå påvirkes i ulik grad av restriksjonene som vi må forholde oss til. Hjemmekontor og færre aktiviteter på fritiden vil endre måten vi lever på. Mange sliter med å vært aktive nok, og lange dager på hjemmekontor gir også mulighet for mere “trøste- og kjedespising”, sier Hilde Nævestad, coach og mentaltrener i Sunn Hverdag.

Hun forteller at sunne vaner og en aktiv livsstil virker forebyggende på den mentale helsen, ruster den enkelte til å tåle mer og tenke mer positivt om seg selv og sin livssituasjon.

– Fysisk- og mental helse henger sammen. Er du ikke fornøyd med hvordan du ser ut, føler deg tung og mangler energi, så vil det påvirke tankene dine i negativ retning. Mental helse og mental tåleevne henger sammen med hva vi spiser og hvordan vi lever. Dette er noe de fleste vet, men som mange sliter med å gjøre noe med.  Jeg kjenner flere som kan alt om sunn mat, som har treningsutstyr i kjelleren, men som allikevel ikke klarer å spise sunnere og være i mer fysisk aktivitet. Et nytt år får mange til å setter seg mål om et sunnere liv, men dessverre så er det mange som faller tilbake i gamle rutiner, sier hun.

Denne våren arrangerer Nævestad kurset “Tenk deg slank”, hvor du blant annet vil lære å forstå dine egne tanker og følelser, bli bevisst på dine ubevisste negative saboteringstanker, mentale teknikker som hjelper deg til å overvinne negative følelser, å ha mindre fokus på mål, vekt og resultat samt få veiledning som setter deg i stand til å lykkes med å få varige sunne vaner.

– Det er viktig for meg at de som ønsker å bli med har forstått hva denne utviklingsprosessen inneholder og hva som kreves. Jeg gjennomfører derfor en individuell samtale med hver enkelt som er interessert, slik at vi får avklart om dette er noe for dem, og om de passer inn i opplegget. Dette gjør jeg fordi det er viktig for meg at de blir fornøyd og at de lykkes, forteller Nævestad.

Hun avslutter:

– Opplegget går over åtte uker med en samling i uka. Jeg overholder retningslinjer i tråd med de nasjonale rådene for smittehåndtering, og hvis det kommer strengere restriksjoner i forbindelse med covid-19 kan de fysiske samlingene erstattes med samlinger på nett.

Tagger:

Våre hovedsamarbeidspartnere

Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?

Fyll ut skjemaet nedenfor