AA

Støtter TV-aksjonen

  • PwC deltar med ti ansatte til årets Næringslivsdugnad.

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN

17. oktober er det klart for næringslivsdugnad, hvor pengene går til årets TV-aksjon «CARE – Nå er det hennes tur».

– Hvert år bidrar flere tusen bedrifter på ulike måter til TV-aksjonen, enten det er med penger, bøssebærere eller synlighet. I mange byer og kommuner arrangeres det Næringslivsdugnad, og i Kristiansand er det en flott gjeng på cirka 25 personer som vil samles for å bli med på denne dugnaden, forteller Anita Mørland, fylkesaksjonsleder Agder.

Stiller med ti

Under Næringslivsdugnaden vil deltakerne ringe rundt til ulike bedrifter for å spørre om de vil være med på dugnaden ved å gi et bidrag.

Flere bedrifter har allerede meldt sin interesse, og en av de som stiller mann- og kvinnesterke på dugnaden er PwC.

– Vi stiller med ti stykker fra PwC i Kristiansand. Bedriften oppfordrer de ansatte til å bidra til samfunnet rundt seg, og dette er en fin måte å gjøre det på, sier Karen Abildsnes, advokat ved PwC.

Også i fjor var PwC med på Næringslivsdugnaden.

– Da var vi to som deltok. I år har vi også gjort dette til en nasjonal kampanje, så alle kontorene i Norge blir med på dugnaden. Dessuten gir PwC 1 000 kroner for hver ansatt som melder seg som bøssebærer, forteller hun.

Kvinners rettigheter

Pengene fra årets TV-aksjon går til bistandsorganisasjonen CARE, og deres arbeid for likestilling og kvinners rettigheter.

– Gjennom årets TV-aksjon skal vi skape et bedre liv for kvinner i noen av verdens mest sårbare områder. TV-aksjonen skal gi 400 000 kvinner mulighet til å tjene sine egne penger, bestemme over egen kropp og få sin stemme hørt. Dette gjøres gjennom Spare- og lånegrupper, sier Mørland og fortsetter:

– Nesten halve befolkningen er kvinner, og vi klarer ikke å bekjempe fattigdom hvis halve befolkningen holdes utenfor.

Ønsker din bedrift å delta på Næringslivsdugnaden, eller bidra til TV-aksjonen på andre måter? Ta kontakt med Lene Tønnesen på mail: lene.m.tonnesen@uia.no.

 

OM TV-AKSJONEN:

TV-aksjonen NRK 2019 går til CAREs arbeid for å skape et bedre liv for kvinner i noen av verdens mest sårbare områder. TV-aksjonen skal gi kvinner mulighet til å tjene sine egne penger, bestemme over egen kropp og få sin stemme hørt. Årets aksjon går av stabelen søndag 20. oktober, mens Næringslivsdugnaden er 17. oktober.

TV-aksjonsmidlene går til CAREs arbeid i ni land: Niger, Mali, Den demokratiske republikken Kongo, Burundi, Rwanda, Myanmar, Afghanistan, Jordan og Palestina.

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN
17. oktober er det klart for næringslivsdugnad, hvor pengene går til årets TV-aksjon "CARE - Nå er det hennes tur".

– Hvert år bidrar flere tusen bedrifter på ulike måter til TV-aksjonen, enten det er med penger, bøssebærere eller synlighet. I mange byer og kommuner arrangeres det Næringslivsdugnad, og i Kristiansand er det en flott gjeng på cirka 25 personer som vil samles for å bli med på denne dugnaden, forteller Anita Mørland, fylkesaksjonsleder Agder.

Stiller med ti

Under Næringslivsdugnaden vil deltakerne ringe rundt til ulike bedrifter for å spørre om de vil være med på dugnaden ved å gi et bidrag.

Flere bedrifter har allerede meldt sin interesse, og en av de som stiller mann- og kvinnesterke på dugnaden er PwC.

– Vi stiller med ti stykker fra PwC i Kristiansand. Bedriften oppfordrer de ansatte til å bidra til samfunnet rundt seg, og dette er en fin måte å gjøre det på, sier Karen Abildsnes, advokat ved PwC.

Også i fjor var PwC med på Næringslivsdugnaden.

– Da var vi to som deltok. I år har vi også gjort dette til en nasjonal kampanje, så alle kontorene i Norge blir med på dugnaden. Dessuten gir PwC 1 000 kroner for hver ansatt som melder seg som bøssebærer, forteller hun.

Kvinners rettigheter

Pengene fra årets TV-aksjon går til bistandsorganisasjonen CARE, og deres arbeid for likestilling og kvinners rettigheter.

– Gjennom årets TV-aksjon skal vi skape et bedre liv for kvinner i noen av verdens mest sårbare områder. TV-aksjonen skal gi 400 000 kvinner mulighet til å tjene sine egne penger, bestemme over egen kropp og få sin stemme hørt. Dette gjøres gjennom Spare- og lånegrupper, sier Mørland og fortsetter:

– Nesten halve befolkningen er kvinner, og vi klarer ikke å bekjempe fattigdom hvis halve befolkningen holdes utenfor.

Ønsker din bedrift å delta på Næringslivsdugnaden, eller bidra til TV-aksjonen på andre måter? Ta kontakt med Lene Tønnesen på mail: lene.m.tonnesen@uia.no.

 

OM TV-AKSJONEN:

TV-aksjonen NRK 2019 går til CAREs arbeid for å skape et bedre liv for kvinner i noen av verdens mest sårbare områder. TV-aksjonen skal gi kvinner mulighet til å tjene sine egne penger, bestemme over egen kropp og få sin stemme hørt. Årets aksjon går av stabelen søndag 20. oktober, mens Næringslivsdugnaden er 17. oktober.

TV-aksjonsmidlene går til CAREs arbeid i ni land: Niger, Mali, Den demokratiske republikken Kongo, Burundi, Rwanda, Myanmar, Afghanistan, Jordan og Palestina.

Tagger:,

Våre hovedsamarbeidspartnere

Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?

Fyll ut skjemaet nedenfor