AA

Støtter TV-aksjonen

  • PwC deltar med ti ansatte til årets Næringslivsdugnad.

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN

17. oktober er det klart for næringslivsdugnad, hvor pengene går til årets TV-aksjon «CARE – Nå er det hennes tur».

– Hvert år bidrar flere tusen bedrifter på ulike måter til TV-aksjonen, enten det er med penger, bøssebærere eller synlighet. I mange byer og kommuner arrangeres det Næringslivsdugnad, og i Kristiansand er det en flott gjeng på cirka 25 personer som vil samles for å bli med på denne dugnaden, forteller Anita Mørland, fylkesaksjonsleder Agder.

Stiller med ti

Under Næringslivsdugnaden vil deltakerne ringe rundt til ulike bedrifter for å spørre om de vil være med på dugnaden ved å gi et bidrag.

Flere bedrifter har allerede meldt sin interesse, og en av de som stiller mann- og kvinnesterke på dugnaden er PwC.

– Vi stiller med ti stykker fra PwC i Kristiansand. Bedriften oppfordrer de ansatte til å bidra til samfunnet rundt seg, og dette er en fin måte å gjøre det på, sier Karen Abildsnes, advokat ved PwC.

Også i fjor var PwC med på Næringslivsdugnaden.

– Da var vi to som deltok. I år har vi også gjort dette til en nasjonal kampanje, så alle kontorene i Norge blir med på dugnaden. Dessuten gir PwC 1 000 kroner for hver ansatt som melder seg som bøssebærer, forteller hun.

Kvinners rettigheter

Pengene fra årets TV-aksjon går til bistandsorganisasjonen CARE, og deres arbeid for likestilling og kvinners rettigheter.

– Gjennom årets TV-aksjon skal vi skape et bedre liv for kvinner i noen av verdens mest sårbare områder. TV-aksjonen skal gi 400 000 kvinner mulighet til å tjene sine egne penger, bestemme over egen kropp og få sin stemme hørt. Dette gjøres gjennom Spare- og lånegrupper, sier Mørland og fortsetter:

– Nesten halve befolkningen er kvinner, og vi klarer ikke å bekjempe fattigdom hvis halve befolkningen holdes utenfor.

Ønsker din bedrift å delta på Næringslivsdugnaden, eller bidra til TV-aksjonen på andre måter? Ta kontakt med Lene Tønnesen på mail: lene.m.tonnesen@uia.no.

 

OM TV-AKSJONEN:

TV-aksjonen NRK 2019 går til CAREs arbeid for å skape et bedre liv for kvinner i noen av verdens mest sårbare områder. TV-aksjonen skal gi kvinner mulighet til å tjene sine egne penger, bestemme over egen kropp og få sin stemme hørt. Årets aksjon går av stabelen søndag 20. oktober, mens Næringslivsdugnaden er 17. oktober.

TV-aksjonsmidlene går til CAREs arbeid i ni land: Niger, Mali, Den demokratiske republikken Kongo, Burundi, Rwanda, Myanmar, Afghanistan, Jordan og Palestina.

Annonse
Annonse
Annonse

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN
Annonse
Annonse
Annonse
17. oktober er det klart for næringslivsdugnad, hvor pengene går til årets TV-aksjon "CARE - Nå er det hennes tur".

– Hvert år bidrar flere tusen bedrifter på ulike måter til TV-aksjonen, enten det er med penger, bøssebærere eller synlighet. I mange byer og kommuner arrangeres det Næringslivsdugnad, og i Kristiansand er det en flott gjeng på cirka 25 personer som vil samles for å bli med på denne dugnaden, forteller Anita Mørland, fylkesaksjonsleder Agder.

Stiller med ti

Under Næringslivsdugnaden vil deltakerne ringe rundt til ulike bedrifter for å spørre om de vil være med på dugnaden ved å gi et bidrag.

Flere bedrifter har allerede meldt sin interesse, og en av de som stiller mann- og kvinnesterke på dugnaden er PwC.

– Vi stiller med ti stykker fra PwC i Kristiansand. Bedriften oppfordrer de ansatte til å bidra til samfunnet rundt seg, og dette er en fin måte å gjøre det på, sier Karen Abildsnes, advokat ved PwC.

Også i fjor var PwC med på Næringslivsdugnaden.

– Da var vi to som deltok. I år har vi også gjort dette til en nasjonal kampanje, så alle kontorene i Norge blir med på dugnaden. Dessuten gir PwC 1 000 kroner for hver ansatt som melder seg som bøssebærer, forteller hun.

Kvinners rettigheter

Pengene fra årets TV-aksjon går til bistandsorganisasjonen CARE, og deres arbeid for likestilling og kvinners rettigheter.

– Gjennom årets TV-aksjon skal vi skape et bedre liv for kvinner i noen av verdens mest sårbare områder. TV-aksjonen skal gi 400 000 kvinner mulighet til å tjene sine egne penger, bestemme over egen kropp og få sin stemme hørt. Dette gjøres gjennom Spare- og lånegrupper, sier Mørland og fortsetter:

– Nesten halve befolkningen er kvinner, og vi klarer ikke å bekjempe fattigdom hvis halve befolkningen holdes utenfor.

Ønsker din bedrift å delta på Næringslivsdugnaden, eller bidra til TV-aksjonen på andre måter? Ta kontakt med Lene Tønnesen på mail: lene.m.tonnesen@uia.no.

 

OM TV-AKSJONEN:

TV-aksjonen NRK 2019 går til CAREs arbeid for å skape et bedre liv for kvinner i noen av verdens mest sårbare områder. TV-aksjonen skal gi kvinner mulighet til å tjene sine egne penger, bestemme over egen kropp og få sin stemme hørt. Årets aksjon går av stabelen søndag 20. oktober, mens Næringslivsdugnaden er 17. oktober.

TV-aksjonsmidlene går til CAREs arbeid i ni land: Niger, Mali, Den demokratiske republikken Kongo, Burundi, Rwanda, Myanmar, Afghanistan, Jordan og Palestina.

Tagger:,

Våre hovedsamarbeidspartnere

Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?

Fyll ut skjemaet nedenfor