AA

Tide og Norsk Tur inngår strategisk partnerskap

  • På bilde fra venstre: Konsernsjef i Tide, Roger Harkestad Gründer og daglig leder i Norsk Tur, Sissel Nordhagen, assisterende daglig leder i Norsk Tur, Stina Iglebæk, Leder avdeling Bergen i Norsk Tur, Kjell Bjorøy
Medlemsnytt

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN

Tide har kjøpt 33,34 % av aksjene i turoperatøren Norsk Tur, som har hovedkontor i Kristiansand.

Busselskapet Tide og turoperatøren Norsk Tur har inngått et strategisk partnerskap som vil styrke begge selskapenes satsing på gruppereiser i det norske og utenlandske markedet.

Covid-19 pandemien har endret folks reisevaner og preferanser. Begge selskapene er sterke i troen på at reiselysten vil komme tilbake, og ser frem til å utvikle gode produkter i fellesskap i årene som kommer. Gjennom avtalen er Norsk Tur sikret turbusser og sjåfører fra Tide til reiseopplevelsene som inkluderer buss.

Tide er glad for å komme inn på eiersiden med 33,34 prosents andel i et selskap som er kjent for å være dedikerte i det de jobber med, og der kundens fokus og kvalitet alltid står høyt.

– Slik vi har lært å kjenne Norsk Tur i denne prosessen, er vi trygge på at dette er et selskap som leverer turer av høy kvalitet som kundene er meget fornøyde med. Vi har tro på at vi sammen skal skape populære turer både med og uten buss, i inn- og utland. Vi er imponerte over det selskapet har fått til i løpet av pandemien, og med støtte fra blant annet Innovasjon Norge har de forbedret sine bookingløsninger og nettsider, slik at de nå er godt rustet til å møte etterspørselen så snart vi kan reise igjen, sier konsernsjef i Tide, Roger Harkestad.

Norsk Tur på sin side ser også frem til å få et av Norges største busselskap inn på eiersiden i selskapet:

– Vi er veldig fornøyde med at denne avtalen er kommet i havn. Tide har samme fokus som oss på kundeopplevelser, nytenkning, digitalisering og bærekraft. Satsningen deres på elektriske turbusser viser deres fremoverlente strategi, og vi ser frem til at vi sammen skal utvikle og forme fremtidens reisemønster, sier Sissel Nordhagen, gründer og daglig leder i Norsk Tur.

Kort om partene

Norsk Tur AS er en turoperatør som arrangerer gruppereiser til hele verden. Det være seg reiser for banker, bedrifter, aviser, foreninger og lag samt åpne påmeldingsturer.

Tide Buss er Norges nest største busselskap og blant de største bussaktørene i Danmark. Tide kjører buss på offentlige kontrakter i 6 fylker, og driver kommersiell virksomhet innen turbusser, ekspressruter og flybuss over hele landet.

Annonse
Annonse
Annonse

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN
Annonse
Annonse
Annonse
Tide har kjøpt 33,34 % av aksjene i turoperatøren Norsk Tur, som har hovedkontor i Kristiansand.

Busselskapet Tide og turoperatøren Norsk Tur har inngått et strategisk partnerskap som vil styrke begge selskapenes satsing på gruppereiser i det norske og utenlandske markedet.

Covid-19 pandemien har endret folks reisevaner og preferanser. Begge selskapene er sterke i troen på at reiselysten vil komme tilbake, og ser frem til å utvikle gode produkter i fellesskap i årene som kommer. Gjennom avtalen er Norsk Tur sikret turbusser og sjåfører fra Tide til reiseopplevelsene som inkluderer buss.

Tide er glad for å komme inn på eiersiden med 33,34 prosents andel i et selskap som er kjent for å være dedikerte i det de jobber med, og der kundens fokus og kvalitet alltid står høyt.

– Slik vi har lært å kjenne Norsk Tur i denne prosessen, er vi trygge på at dette er et selskap som leverer turer av høy kvalitet som kundene er meget fornøyde med. Vi har tro på at vi sammen skal skape populære turer både med og uten buss, i inn- og utland. Vi er imponerte over det selskapet har fått til i løpet av pandemien, og med støtte fra blant annet Innovasjon Norge har de forbedret sine bookingløsninger og nettsider, slik at de nå er godt rustet til å møte etterspørselen så snart vi kan reise igjen, sier konsernsjef i Tide, Roger Harkestad.

Norsk Tur på sin side ser også frem til å få et av Norges største busselskap inn på eiersiden i selskapet:

– Vi er veldig fornøyde med at denne avtalen er kommet i havn. Tide har samme fokus som oss på kundeopplevelser, nytenkning, digitalisering og bærekraft. Satsningen deres på elektriske turbusser viser deres fremoverlente strategi, og vi ser frem til at vi sammen skal utvikle og forme fremtidens reisemønster, sier Sissel Nordhagen, gründer og daglig leder i Norsk Tur.

Kort om partene

Norsk Tur AS er en turoperatør som arrangerer gruppereiser til hele verden. Det være seg reiser for banker, bedrifter, aviser, foreninger og lag samt åpne påmeldingsturer.

Tide Buss er Norges nest største busselskap og blant de største bussaktørene i Danmark. Tide kjører buss på offentlige kontrakter i 6 fylker, og driver kommersiell virksomhet innen turbusser, ekspressruter og flybuss over hele landet.

Tagger:, ,

Våre hovedsamarbeidspartnere

Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?

Fyll ut skjemaet nedenfor