AA

Vil utvide eksport til Japan

  • Daglig leder i Sundays Design hos den norske ambassaden i Tokyo.
Medlemsnytt

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN

Den Kristiansandsbaserte hagemøbelprodusenten Sundays Design ønsker å eksportere til nye markeder, og Japan et av landene med potensiale.

– Vi håper og tror at dette blir et av flere nye markeder i de kommende årene, forteller daglig leder i Sundays Design, Kjetil Repstad.

Japan kom som en mulighet etter at bedriften møblerte ambassaden der for fire år siden. Sundays Designs partner, Meiku Ltd. fikk interesse for møblene etter at de var til stede på en middag. Etter flere møter både i Norge og Japan, har de nå et samarbeid som bærer frukter.

– Norsk design står sterkt i Japan, og forbindelsene mellom Norge og Japan er gode. Dette hjelper oss selvsagt mye i oppstarten av vårt samarbeid, sier Repstad.

I forrige uke stilte Sundays ut produkter på Japans største messe sammen med sin partner, som har all import av Sundays i Japan, og det er slik de ønsker å treffe nye potensielle kunder og partnere.

– Vi ønsker å satse på internasjonale messer hvor vi jobber med å finne nye partnere i flere land, utdyper Repstad.

Kundene i Japan er hovedsakelig kontraktsmarkedet som hoteller og restauranter, men også noen private residenser. De har allerede sendt tre konteinere med møbler og håper på et større antall i fremtiden.

I tillegg til Japan eksporterer Sundays også til Danmark og Sverige, samt at de har en agent i Frankrike som de håper vil gi resultater i 2019. I Europa er kundene butikker som videreselger i privatmarkedet.

I 2018 omsatte Sundays Design for 8,5 millioner kroner, og eksport vil bli et sentralt virkemiddel for videre vekst.

De er 2,4 årsverk fordelt på tre ansatte og leier ellers inn tjenester siden omsetningen er fordelt på 4-5 måneder. Alt produseres i Norge.

 

 

Annonse
Annonse
Annonse

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN
Annonse
Annonse
Annonse
Den Kristiansandsbaserte hagemøbelprodusenten Sundays Design ønsker å eksportere til nye markeder, og Japan et av landene med potensiale.

– Vi håper og tror at dette blir et av flere nye markeder i de kommende årene, forteller daglig leder i Sundays Design, Kjetil Repstad.

Japan kom som en mulighet etter at bedriften møblerte ambassaden der for fire år siden. Sundays Designs partner, Meiku Ltd. fikk interesse for møblene etter at de var til stede på en middag. Etter flere møter både i Norge og Japan, har de nå et samarbeid som bærer frukter.

– Norsk design står sterkt i Japan, og forbindelsene mellom Norge og Japan er gode. Dette hjelper oss selvsagt mye i oppstarten av vårt samarbeid, sier Repstad.

I forrige uke stilte Sundays ut produkter på Japans største messe sammen med sin partner, som har all import av Sundays i Japan, og det er slik de ønsker å treffe nye potensielle kunder og partnere.

– Vi ønsker å satse på internasjonale messer hvor vi jobber med å finne nye partnere i flere land, utdyper Repstad.

Kundene i Japan er hovedsakelig kontraktsmarkedet som hoteller og restauranter, men også noen private residenser. De har allerede sendt tre konteinere med møbler og håper på et større antall i fremtiden.

I tillegg til Japan eksporterer Sundays også til Danmark og Sverige, samt at de har en agent i Frankrike som de håper vil gi resultater i 2019. I Europa er kundene butikker som videreselger i privatmarkedet.

I 2018 omsatte Sundays Design for 8,5 millioner kroner, og eksport vil bli et sentralt virkemiddel for videre vekst.

De er 2,4 årsverk fordelt på tre ansatte og leier ellers inn tjenester siden omsetningen er fordelt på 4-5 måneder. Alt produseres i Norge.

 

 

Tagger:

Våre hovedsamarbeidspartnere

Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?

Fyll ut skjemaet nedenfor