AA
  • Forside
  • Digital markedsføring – Å annonsere der målgruppen befinner seg!

Digital markedsføring – Å annonsere der målgruppen befinner seg!

  • 03. nov 2021 , kl. 0830 - 1130
  • Dronningens gate 2, Kristiansand.
  • Foredragsholder Alette Sørensen, Kenneth Einarsen, Jørgen Hestås
  • Påmelding - 2 november, kl 14:00.

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN

Målgruppe:
Kurset passer for deg som ønsker å jobbe med digital markedsføring i en virksomhet, enten dette er planlegging, implementering eller oppfølging av resultater. Du får teoretisk kompetanse og praktisk trening innen digital markedsføring. Det stilles ingen spesielle krav til forkunnskap.
Det vil være mulig å stille spørsmål og diskutere problemstillinger i kurset.

Effektiv markedsføring bunner i en god forståelse av kunden din. Å annonsere der målgruppen din befinner seg er essensielt, men det er ikke nok. Du må også gjøre deg fortjent til målgruppens tid og oppmerksomhet.

I denne kursserien vil vi vise deg verktøyene du trenger for å skape strategisk og kreativt innhold som kundene faktisk vil ha.

 

Fortjent oppmerksomhet: Innhold som målgruppen vil ha

Først når du kjenner målgruppen, kan du skape godt innhold – som tar utgangspunkt i det målgruppen vil se, og ikke kun det du ønsker å vise. Slik gjør du deg fortjent av målgruppens oppmerksomhet. Det bygger tillit hos kunden, samtidig som det spiller på lag med plattformene du bruker. Når nettsiden din tilbyr en god brukeropplevelse, gjør den seg også fortjent til bedre plasseringer hos søkemotorene. På samme måte vil relevant innhold fange målgruppens oppmerksomhet og belønnes av algoritmene i sosiale medier.

I dette kurset vil vi se på hvordan du kan bruke de tilgangene du har for å fortelle historien deres på en måte som styrker merkevaren og motiverer kundene til å bli trofaste ambassadører.

Stikkord for kurset er innhold, nettside, nettbutikk, algoritmer, SEO, sosiale medier, organisk, nyhetsbrev, storytelling, video, foto, og tekst – alt fulgt av praktiske råd.

Ved fullført kursdag,  får du utdelt et sertifiseringsbevis som beskriver hva som er gjennomgått.

Alette Sørensen.
Alette har over 10 års byråerfaring fra Stockholm, Oslo og nå Aptum med sosiale medier. Hennes erfaringsgrunnlag er stort, og hun har jobbet med kunder og kampanjer i hele spekteret. Hun er analytisk, og kreativ på samme tid, har et smittende engasjement, og reell glede til faget.

Kenneth Einarsen.
Kenneth var tidligere Aptums kontakt i Google, hvor han jobbet som kampanjestrateg i Barcelona. Kenneth har et svært analytisk hode. Som tidligere sjakkspiller på nasjonalt nivå og med utdanning innen astronomi og meteorologi trives han svært godt med prosenter og desimaler. I Google satt Kenneth med tilgang til utallige store Google Ads kontoer og har dermed en unik innsikt i hva som fungerer og ikke.

Jørgen Hestås.
Jørgen Hestås er partner og ansvarlig for digital markedsføring i Aptum. Jørgen foretrekker struktur og måling. I sin rolle er han innom de fleste av byråets prosjekter, og erfaringsgrunnlaget er derfor stort og bredt.

 

Tid:

03. november kl. 08:30 – 11:30, inkludert lunsj

 

Pris:

Medlemmer i Næringsforeningen i Kristiansandsregionen: 1900,- + mva

Ikke-medlemmer: 3400,- + mva

Bindende påmelding!

Velkommen

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN

Målgruppe:
Kurset passer for deg som ønsker å jobbe med digital markedsføring i en virksomhet, enten dette er planlegging, implementering eller oppfølging av resultater. Du får teoretisk kompetanse og praktisk trening innen digital markedsføring. Det stilles ingen spesielle krav til forkunnskap.
Det vil være mulig å stille spørsmål og diskutere problemstillinger i kurset.

Effektiv markedsføring bunner i en god forståelse av kunden din. Å annonsere der målgruppen din befinner seg er essensielt, men det er ikke nok. Du må også gjøre deg fortjent til målgruppens tid og oppmerksomhet.

I denne kursserien vil vi vise deg verktøyene du trenger for å skape strategisk og kreativt innhold som kundene faktisk vil ha.

 

Fortjent oppmerksomhet: Innhold som målgruppen vil ha

Først når du kjenner målgruppen, kan du skape godt innhold – som tar utgangspunkt i det målgruppen vil se, og ikke kun det du ønsker å vise. Slik gjør du deg fortjent av målgruppens oppmerksomhet. Det bygger tillit hos kunden, samtidig som det spiller på lag med plattformene du bruker. Når nettsiden din tilbyr en god brukeropplevelse, gjør den seg også fortjent til bedre plasseringer hos søkemotorene. På samme måte vil relevant innhold fange målgruppens oppmerksomhet og belønnes av algoritmene i sosiale medier.

I dette kurset vil vi se på hvordan du kan bruke de tilgangene du har for å fortelle historien deres på en måte som styrker merkevaren og motiverer kundene til å bli trofaste ambassadører.

Stikkord for kurset er innhold, nettside, nettbutikk, algoritmer, SEO, sosiale medier, organisk, nyhetsbrev, storytelling, video, foto, og tekst – alt fulgt av praktiske råd.

Ved fullført kursdag,  får du utdelt et sertifiseringsbevis som beskriver hva som er gjennomgått.

Alette Sørensen.
Alette har over 10 års byråerfaring fra Stockholm, Oslo og nå Aptum med sosiale medier. Hennes erfaringsgrunnlag er stort, og hun har jobbet med kunder og kampanjer i hele spekteret. Hun er analytisk, og kreativ på samme tid, har et smittende engasjement, og reell glede til faget.

Kenneth Einarsen.
Kenneth var tidligere Aptums kontakt i Google, hvor han jobbet som kampanjestrateg i Barcelona. Kenneth har et svært analytisk hode. Som tidligere sjakkspiller på nasjonalt nivå og med utdanning innen astronomi og meteorologi trives han svært godt med prosenter og desimaler. I Google satt Kenneth med tilgang til utallige store Google Ads kontoer og har dermed en unik innsikt i hva som fungerer og ikke.

Jørgen Hestås.
Jørgen Hestås er partner og ansvarlig for digital markedsføring i Aptum. Jørgen foretrekker struktur og måling. I sin rolle er han innom de fleste av byråets prosjekter, og erfaringsgrunnlaget er derfor stort og bredt.

 

Tid:

03. november kl. 08:30 – 11:30, inkludert lunsj

 

Pris:

Medlemmer i Næringsforeningen i Kristiansandsregionen: 1900,- + mva

Ikke-medlemmer: 3400,- + mva

Bindende påmelding!

Velkommen

Våre hovedsamarbeidspartnere

Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?

Fyll ut skjemaet nedenfor