AA
  • Forside
  • Grunnkurs i digital markedsføring

Grunnkurs i digital markedsføring

  • 06. mai 2021 - 01 jun 2021 , kl. 0830 - 1130
  • Næringsforeningen, Dronningensgate 2, Kristiansand
  • Foredragsholder Alette Sørensen, Kenneth Einarsen, Jørgen Hestås
  • Påmelding - 05.05.2021, klokken 14:00

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN

Målgruppe:
Kurset passer for deg som ønsker å jobbe med digital markedsføring i en virksomhet, enten dette er planlegging, implementering eller oppfølging av resultater. Du får teoretisk kompetanse og praktisk trening innenfor de mest sentrale områdene innen digital markedsføring. Det stilles ingen spesielle krav til forkunnskap.
Det vil være mulig å stille spørsmål og diskutere problemstillinger i kursene.

Effektiv markedsføring bunner i en god forståelse av kunden din. Å annonsere der målgruppen din befinner seg er essensielt, men det er ikke nok. Du må også gjøre deg fortjent til målgruppens tid og oppmerksomhet.

I denne kursserien vil vi vise deg verktøyene du trenger for å bygge en digital markedsføringsplan som er gjennomførbar, konkurransedyktig – og som gir resultat. Vi starter med den avgjørende innsiktsfasen. Deretter tar vi med oss funnene videre inn i prosessen med å skape strategisk og kreativt innhold som kundene faktisk vil ha. Vi avslutter med å annonsere mot den brede målgruppen for å vinne nye kunder, og for nå eller beholde ønsket markedsposisjon. I alle de tre fasene vil vi vise inspirerende eksempel og gi kokrete tips og idéer som kan komme til nytte i arbeidet med markedsføringen for din bedrift.

Maks antall deltakere: 25

Vi anbefaler å følge hele kursserien da kursene kan bygge på hverandre, men hvert kurs er også et selvstendig kurs..

Kurs 1, 06.05.2021

Kunden: Ingen god strategi uten innsikt

Hvem kommuniserer du med? Siden kundene ikke tilpasser seg deg, må du utforme markedsføringen din etter dem. Jo mer du vet om dine nåværende og ønskede kunder, desto mer treffsikker vil markedsføringen være. Da vil du vite hva de er ute etter, hvilke forventninger de har og hvordan din bedrift kan være et svar på deres behov.

Vi gir deg nøkkelen til det digitale innsiktsarbeidet. Vi ser på hvordan du finner informasjon om kundene dine, men også hvordan du oversetter dataen til praktiske løsninger. Vi ser også på hvordan du kan sette opp et godt rammeverk for et strategisk digitalt nærvær.

Stikkord i dette kurset er kundereise, strategi, analyseverktøy, målgruppe, personas, markedsanalyse, konkurranse, konvertering, sporing, piksel og KPI.

Kurs 2, 01.06.2021

Fortjent oppmerksomhet: Innhold som målgruppen vil ha

Først når du kjenner målgruppen, kan du skape godt innhold – som tar utgangspunkt i det målgruppen vil se, og ikke kun det du ønsker å vise. Slik gjør du deg fortjent av målgruppens oppmerksomhet. Det bygger tillit hos kunden, samtidig som det spiller på lag med plattformene du bruker. Når nettsiden din tilbyr en god brukeropplevelse, gjør den seg også fortjent til bedre plasseringer hos søkemotorene. På samme måte vil relevant innhold fange målgruppens oppmerksomhet og belønnes av algoritmene i sosiale medier.

I dette kurset vil vi se på hvordan du kan bruke de tilgangene du har for å fortelle historien deres på en måte som styrker merkevaren og motiverer kundene til å bli trofaste ambassadører.

Stikkord for kurset er innhold, nettside, nettbutikk, algoritmer, SEO, sosiale medier, organisk, nyhetsbrev, storytelling, video, foto, og tekst – alt fulgt av praktiske råd.

Kurs 3, 15.06.2021

Betalt oppmerksomhet: Resultatdrevet annonsering

Dersom du ønsker å nå flere enn dine mest trofaste kunder eller følgere, må du annonsere. Betalt oppmerksomhet er nødvendig for å beholde din markedsposisjon, eller for å vokse og vinne nye kunder.

Vi ser på hvordan du drar nytte av innsikten du har om dine nåværende kunder (fra kurs 1), og spisser innholdet du allerede har utarbeidet (fra kurs 2) mot målgruppen eller målgruppene du ønsker å nå. Kurset vil gi et overblikk over hvilke annonseringsmuligheter som finnes, og en guide til gode løsninger innen digital annonsering.

Stikkord for kurset er: Kanalvalg, annonsering, budsjettfordeling, optimalisering, segmentering, format, Google-annonsering, Bing, display, YouTube og sosiale medier.

Alette Sørensen.
Alette har over 10 års byråerfaring fra Stockholm, Oslo og nå Aptum med sosiale medier. Hennes erfaringsgrunnlag er stort, og hun har jobbet med kunder og kampanjer i hele spekteret. Hun er analytisk, og kreativ på samme tid, har et smittende engasjement, og reell glede til faget.

Kenneth Einarsen.
Kenneth var tidligere Aptums kontakt i Google, hvor han jobbet som kampanjestrateg i Barcelona. Kenneth har et svært analytisk hode. Som tidligere sjakkspiller på nasjonalt nivå og med utdanning innen astronomi og meteorologi trives han svært godt med prosenter og desimaler. I Google satt Kenneth med tilgang til utallige store Google Ads kontoer og har dermed en unik innsikt i hva som fungerer og ikke.

Jørgen Hestås.
Jørgen Hestås er partner og ansvarlig for digital markedsføring i Aptum. Jørgen foretrekker struktur og måling. I sin rolle er han innom de fleste av byråets prosjekter, og erfaringsgrunnlaget er derfor stort og bredt.

Tid:

06.05.2021, Klokken 08:30- 11:30, inkludert lunsj, Påmelding: Grunnkurs i digital markedsføring (getynet.com)

01.06.2021, Klokken 08:30- 11:30, inkludert lunsj, Påmelding: Kurs 2: Fortjent oppmerksomhet: Innhold som målgruppen vil ha (getynet.com) 4 ledige plasser

15.06.2021, Klokken 08:30- 11:30, inkludert lunsj, Påmelding: Kurs 3. Betalt oppmerksomhet: Resultatdrevet annonsering (getynet.com) 5 ledige plasser

Ved fullført kursdag, kursserie får du utdelt et sertifiseringsbevis som beskriver hva som er gjennomgått.

Pris:

Medlemmer i Næringsforeningen i Kristiansandsregionen: 1900,- + mva per kursdag
Medlemmer i Næringsforeningen i Kristiansandsregionen: 5500,- + mva for hele kursserien

Ikke-medlemmer: 3400,- + mva per kursdag
Ikke-medlemmer: 9900,- + mva for hele kursserien

Bindende påmelding!

Velkommen!

 

 

 

DEL

TWITTER
FACEBOOK
LINKEDIN

Målgruppe:
Kurset passer for deg som ønsker å jobbe med digital markedsføring i en virksomhet, enten dette er planlegging, implementering eller oppfølging av resultater. Du får teoretisk kompetanse og praktisk trening innenfor de mest sentrale områdene innen digital markedsføring. Det stilles ingen spesielle krav til forkunnskap.
Det vil være mulig å stille spørsmål og diskutere problemstillinger i kursene.

Effektiv markedsføring bunner i en god forståelse av kunden din. Å annonsere der målgruppen din befinner seg er essensielt, men det er ikke nok. Du må også gjøre deg fortjent til målgruppens tid og oppmerksomhet.

I denne kursserien vil vi vise deg verktøyene du trenger for å bygge en digital markedsføringsplan som er gjennomførbar, konkurransedyktig – og som gir resultat. Vi starter med den avgjørende innsiktsfasen. Deretter tar vi med oss funnene videre inn i prosessen med å skape strategisk og kreativt innhold som kundene faktisk vil ha. Vi avslutter med å annonsere mot den brede målgruppen for å vinne nye kunder, og for nå eller beholde ønsket markedsposisjon. I alle de tre fasene vil vi vise inspirerende eksempel og gi kokrete tips og idéer som kan komme til nytte i arbeidet med markedsføringen for din bedrift.

Maks antall deltakere: 25

Vi anbefaler å følge hele kursserien da kursene kan bygge på hverandre, men hvert kurs er også et selvstendig kurs..

Kurs 1, 06.05.2021

Kunden: Ingen god strategi uten innsikt

Hvem kommuniserer du med? Siden kundene ikke tilpasser seg deg, må du utforme markedsføringen din etter dem. Jo mer du vet om dine nåværende og ønskede kunder, desto mer treffsikker vil markedsføringen være. Da vil du vite hva de er ute etter, hvilke forventninger de har og hvordan din bedrift kan være et svar på deres behov.

Vi gir deg nøkkelen til det digitale innsiktsarbeidet. Vi ser på hvordan du finner informasjon om kundene dine, men også hvordan du oversetter dataen til praktiske løsninger. Vi ser også på hvordan du kan sette opp et godt rammeverk for et strategisk digitalt nærvær.

Stikkord i dette kurset er kundereise, strategi, analyseverktøy, målgruppe, personas, markedsanalyse, konkurranse, konvertering, sporing, piksel og KPI.

Kurs 2, 01.06.2021

Fortjent oppmerksomhet: Innhold som målgruppen vil ha

Først når du kjenner målgruppen, kan du skape godt innhold – som tar utgangspunkt i det målgruppen vil se, og ikke kun det du ønsker å vise. Slik gjør du deg fortjent av målgruppens oppmerksomhet. Det bygger tillit hos kunden, samtidig som det spiller på lag med plattformene du bruker. Når nettsiden din tilbyr en god brukeropplevelse, gjør den seg også fortjent til bedre plasseringer hos søkemotorene. På samme måte vil relevant innhold fange målgruppens oppmerksomhet og belønnes av algoritmene i sosiale medier.

I dette kurset vil vi se på hvordan du kan bruke de tilgangene du har for å fortelle historien deres på en måte som styrker merkevaren og motiverer kundene til å bli trofaste ambassadører.

Stikkord for kurset er innhold, nettside, nettbutikk, algoritmer, SEO, sosiale medier, organisk, nyhetsbrev, storytelling, video, foto, og tekst – alt fulgt av praktiske råd.

Kurs 3, 15.06.2021

Betalt oppmerksomhet: Resultatdrevet annonsering

Dersom du ønsker å nå flere enn dine mest trofaste kunder eller følgere, må du annonsere. Betalt oppmerksomhet er nødvendig for å beholde din markedsposisjon, eller for å vokse og vinne nye kunder.

Vi ser på hvordan du drar nytte av innsikten du har om dine nåværende kunder (fra kurs 1), og spisser innholdet du allerede har utarbeidet (fra kurs 2) mot målgruppen eller målgruppene du ønsker å nå. Kurset vil gi et overblikk over hvilke annonseringsmuligheter som finnes, og en guide til gode løsninger innen digital annonsering.

Stikkord for kurset er: Kanalvalg, annonsering, budsjettfordeling, optimalisering, segmentering, format, Google-annonsering, Bing, display, YouTube og sosiale medier.

Alette Sørensen.
Alette har over 10 års byråerfaring fra Stockholm, Oslo og nå Aptum med sosiale medier. Hennes erfaringsgrunnlag er stort, og hun har jobbet med kunder og kampanjer i hele spekteret. Hun er analytisk, og kreativ på samme tid, har et smittende engasjement, og reell glede til faget.

Kenneth Einarsen.
Kenneth var tidligere Aptums kontakt i Google, hvor han jobbet som kampanjestrateg i Barcelona. Kenneth har et svært analytisk hode. Som tidligere sjakkspiller på nasjonalt nivå og med utdanning innen astronomi og meteorologi trives han svært godt med prosenter og desimaler. I Google satt Kenneth med tilgang til utallige store Google Ads kontoer og har dermed en unik innsikt i hva som fungerer og ikke.

Jørgen Hestås.
Jørgen Hestås er partner og ansvarlig for digital markedsføring i Aptum. Jørgen foretrekker struktur og måling. I sin rolle er han innom de fleste av byråets prosjekter, og erfaringsgrunnlaget er derfor stort og bredt.

Tid:

06.05.2021, Klokken 08:30- 11:30, inkludert lunsj, Påmelding: Grunnkurs i digital markedsføring (getynet.com)

01.06.2021, Klokken 08:30- 11:30, inkludert lunsj, Påmelding: Kurs 2: Fortjent oppmerksomhet: Innhold som målgruppen vil ha (getynet.com) 4 ledige plasser

15.06.2021, Klokken 08:30- 11:30, inkludert lunsj, Påmelding: Kurs 3. Betalt oppmerksomhet: Resultatdrevet annonsering (getynet.com) 5 ledige plasser

Ved fullført kursdag, kursserie får du utdelt et sertifiseringsbevis som beskriver hva som er gjennomgått.

Pris:

Medlemmer i Næringsforeningen i Kristiansandsregionen: 1900,- + mva per kursdag
Medlemmer i Næringsforeningen i Kristiansandsregionen: 5500,- + mva for hele kursserien

Ikke-medlemmer: 3400,- + mva per kursdag
Ikke-medlemmer: 9900,- + mva for hele kursserien

Bindende påmelding!

Velkommen!

 

 

 

Våre hovedsamarbeidspartnere

Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?

Fyll ut skjemaet nedenfor